Men nu snackade vi inte om det dämpade (Ljudet antar jag att du syftade på?) utan sänker ms/fps. Men på det spåret har jag märkt stor skillnad på en ak74 med 120trim o en ordentlig smäll från innerpipan, med dämpare hördes den knappt. Visst den låter fortfarande men inget till skillnad från original.
edit: Finns ju anledningar varför folk har ljuddämpare på sina bolt bössor, dom blir knäpptysta
Jag tycker det verkar logiskt att en bössa chronar mindre med ljuddämpare. Det borde vara samma sak som att chrona bössan med pipan säg 2dm från chronografen. Kulan färdas ju inte med X m/s hela vägen... Visst, 15m/s skillnad låter mkt, men en viss skillnad måste det ju nästan vara.
muddymess skrev:Går ju att stoppa din AS ljuddämpare med skumgummi för att minska effekten, men det gör väldigt lite (beroende på vapen antar jag, mina låter lika mycket i stort sett).
Tack Lär modda min till obrukbar och endast estetisk för att dölja pipan. Som det är med G&G ljuddämparen till UMG så halverar den hur mycket bössan låter. Även fast jag tänkt dölja längre pipa och dubbla piplängden så vill jag inte ha en fungerande. Inte värt att kunna råka illa ut för.
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning:Vänligen tunnelcitera inte.
Septicemia: tycker du ska testa ändå...bara för att...kanske får andra resultat än postaldude...
alltid kul att gämföra...ska försöka chrona min med och utan dämpare (Gemtech Halo) också när jag
kommer över en chronograf...
Postaldude: Kul att du testade lite olika dämpare och fick samma resultat...
Vad G-Enis säger tror jag kan vara en stor del av förklaringen.
BB-kulorna tappar oerhört mycket hastighet efter innerpipans mynning då luftmotståndet sätter igång på allvar; ju snabbare hastighet desto kraftigare luftmotstånd och desto större tapp direkt vid mynningen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Och det där med lagligheten kan ni ju släppa, inga airsoftljuddämpare är fungerande i lagens mening, det är bara ett rör med dämp i. (möjligtvis undantaget doffs grymma customdämpare då, men den går ändå inte att sätta på ett riktigt vapen så.)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Du påstår faktiskt rakt av att ljuddämpare väldigt tydligt skulle påverkar precisionen och utgångshastigheten. Något som motbevisats alla airsoftspelare som använt en ljuddämpare - någonsin. Felaktig information kostar oerfarna (och ibland även erfarna) spelare onödiga pengar i en redan åt h-e för dyr hobby och det är därför jag reagerar. Det du påstår är i det närmaste en fysisk omöjlighet och ungefär lika verklighetsförankrat som att freefloat RAS eller trä-kit skulle öka din ROF.
Åter till topic:
Har TS möjlighet att testa flera chronografer för att eliminera den felkällan?
@ Lazt
Oh, Det låter intressant. Finns någon info om den någonstans?
@Lazt - Varför skulle vi släppa frågan om laglighet på ljuddämare????
Då frågan som ställdes ju trots allt rörde "fungerande" ljuddämpare m.a.o så uppfattade jag frågan som att frågeställaren ville veta om det var lagligt med RS dämpare och det var det som svardes på...
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz" I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality Mina affärsredovisningar
@kimjoh: Det var en one-off, men den byggdes med olika expansionskamrar och sånt där shit, kom inte något ljud ur den men den vägde ett kilo och var stor som en 50cl läskburk. Mycket cool dock.
@DaToolBox: Här pratar vi Airsoft och därmed "fungerande" ljuddämpare till sådana. Resten kan du nog tänka ut själv utan att jag behöver mata dig.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------