CTW bytt bakre kretsen - motorn drar med en gång?! hjälp

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Saiken

Re: CTW bytt bakre kretsen - motorn drar med en gång?! hjälp

Inlägg av Saiken »

va tusan ska jag göra då?
ny bytt dock beg både fram o bak krets ( från samma bössa ) den främre funka innan jag bytte bakre.
Kalashen sviker aldrig

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

hmm, ingen aning. Har inte fått bukt på mitt problem än. Köpte etiny kretsar till min ptw 07. Dessa vill inte leka tillsammans.. jag tror att det är min främre krets som är kass. Detta för att bössan beter sig likadant även om främre kretsen inte sitter på plats i boxen utan bara i "sladdarna". Den snurrar något varv för att sedan stanna på något random ställe.

Jag skrev fel i mitt tidigare inlägg innan. Det är alltså när jag har ptw 07 bakre krets tillsammans med Etiny's främre krets som bössan beter sig som "kortsluten". Kan tyvärr inte ge dig några tips då jag inte fått rätt på mina egna problem än. Kan höra av mig när det väl funkar hos mig.
-Skickat från min brödrost-

Saiken

Inlägg av Saiken »

Jag är rätt grön på ptw , de kan inte va så att min bössa vill ställa dreven på plats men då borde den väl inte gå av bara så ändå.

Edit : tips på fel sökningar om man antar att bakre kretsen är hel ? Kan de vara klämda signal kablar ?
Kalashen sviker aldrig

saft

Inlägg av saft »

Nu är det mycket fram och bak hit och dit, men du kan inte utgå från att den krets du köpt är hel. De kan mycket väl vara DOA, för att det är elektronik och för att det är massproducerat från kina. Om bössan börjar skjuta direkt när du sätter i batteriet innebär det allt som oftast att en FET på bakre kortet felar och släpper igenom ström hela tiden. Än en gång är uteslutningsmetoden den bästa. Antingen testar du din nyköpta bakre krets i en annan (fungerande) bössa, och/eller testar du någon annans (fungerande i annan bössa) bakre krets i din.

Främre kretsen styrs av avtryckaren och den optiska sensorn och skickar pilotström till bakre kortet för att släppa på kräm från batteriet.Klämda kablar bör kunna skapa samma symtom. Enklast att kontrollera dem är med en enkel multimeter, ställ in på diodtest ochse om ledarna i kabeln har kontakt med varandra. Men det brukar räcka att syna den noggrant.

Hur det beter sig när man blandar etiny och systema har jag ingen erfarenhet av. Kan nog vara passande att byta ut båda samtidigt, även om eTiny skriver att de är fullt kompatibla med varandra.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Rosberg

Inlägg av Rosberg »

Står eldväljaren på safe , trots det så snurrar den när du sätter i batteriet?

Är så fallet så tror jag på defekt/klämd signalkabel.

Måste väljaren stå i semi/auto så är det troligen främre kortet.

Har du samma symtom utan signalkabeln inkopplad så har du en defekt bakre krets.
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Saiken

Inlägg av Saiken »

det var signalkablarna som var lite skavda !

nytt problem direkt, 07 el systema + fcc motor +1200 mah 11,1v lipo orkar inte dra 90 cylle ?

20 november 2012, 20:42:

allt är löst, uppern o lowern glappa för mycket !
Kalashen sviker aldrig

Genocide

Inlägg av Genocide »

Glappade hur, och hur läste du det?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Saiken

Inlägg av Saiken »

provesoriskt än så länge, men glappade mellan uppern o lowern, buntband atm blir väl någon roligare o seriösare när jag kommit på något. ska testa ptw upper.
Kalashen sviker aldrig

Genocide

Inlägg av Genocide »

Ta en titt på magicpin?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar