Dboy 416

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Helge

Re: Dboy 416

Inlägg av Helge »

Totalt har väll min bössa gått på runt fyra tusen, men då har jag inte räkat med växelådan...
Men då har jag tryckt i en 407mm pipa, ny hopup hus och gummi, bytt SA och allt kablage.

Jo min var ett riktigt måndagsex tyvärr, enda fördelen är att jag verkligen vet hur en v2 låda funkar då jag nästan kan demontera den samt montera den med förbundna ögon ;) Tar inte många minuter för mig nu att från hel bössa montera ner den till delad växelåda :mrgreen:

Juveltjuven

Re: Sv: Dboy 416

Inlägg av Juveltjuven »

Ägde tidigare en VFC Scar Mk16 och äger numera en Dboys scar mk17 (VFCklon) och jag tycker då f*n inte att VFC är värd 2k mer bara för den "rätta känslan". Mk16 finns kvar i laget så jag har jämfört dom. VFC gör förbannat fina gevär, inget snack om saken, men att dom är så bra så att det är värt att lägga ut 2k mer bara för "känslan" (och lite bättre internt okej!) är i mitt tycke bullshit. Köp en Dboys och lägg slantarna på coola sikten, lampor och andra diverse accessoarer imo.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Metalman_666i

Inlägg av Metalman_666i »

Är du säker på att du enbart överväger Dboys och VFC? Jag kör med en JG 416 som jag köpte begagnad här på forumet för några år sedan. Den är flitigt använd och gearboxen går på utan problem och jag har inte öppnat den än, vet dock inte om tidigare ägare pillat med den. Det enda jag har gjort är att jag fixat en metallkropp till den. Den gör stabila 120m/s med 0.20g kulor. Alla magasin jag provat i den matar på hur bra som helst, alla typer av magasin som jag testat har funkat bra med. Dock inte P-mag tyvärr. Däremot funkar E-maggen.

Så jag rekommenderar Jing Gong. Kanske är något att tänka på? :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Ska du kolla på Jing Gong så leta upp deras "FB"-serie, de är i min mening de bästa AR15-derivaten internt på klonmarknaden. Fullmetal externt med MOSFET original. Allt du behöver göra är att skaffa en lite lättare fjäder och byta kontakten till Dean och du har en spelfärdig bössa som håller länge!
JGs fullmetal HK416 heter FB6621

Har du fria händer så är G&P och G&G bland de lite dyrare bössor som gjort bäst ifrån sig i mitt tycke.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Jag funderar på att köpa en 416 jag också, så jag kollade taiwangun för några dagar sedan och hittade en g&g där (för vad jag tyckte var en billig peng för en g&g). Men nu när jag skulle hitta den igen för att länka den så finns den inte....

I alla fall, det funderingar jag har är var kan man hitta dessa JG 416 och vad ligger dom i pris/kvalitet jämfört med en Boyi?
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

rsov.com till exempel. Dboys är snyggare externt men JG klår den internt. Är man som jag och täcker bössan i åtta lager Krylon-färg så gör det desamma.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Possum

Inlägg av Possum »

Jag skaffade nyligen en G&G T4-18 (deras hk416)

Jag är sjukt nöjd! Snygg och stabil och presterar riktigt bra. Sen har jag satt i fjäder, AWS Raptor och Infinity 30000 motor.. Det bidrar väl till att man blir nöjd :lol:

JPLARSSON

Inlägg av JPLARSSON »

Gött med så mycket respons.
Verkar som att de flesta är nöjda med en 416
oavsett märke ;)

Skaffade till slut en VFC.
Vafan ska man ha för magasin?

Possum

Inlägg av Possum »

Vart köpte du VFCn ifrån? Jag funderar på att beställa in en från WGCSHOP.. Byta lowern på min G&G för att få markings ;) och göra CQB bössa av resten.

Umarex/VFCn är ju så dyr i svea!

Magasin kan jag tyvärr inte ge tips om.. har några plåt som inte passar bra, har några plåt som passar bra. har några plastmag som passar bra. Vet inte märket på nått av maggen :S sorry

Juveltjuven

Re: Sv: Dboy 416

Inlägg av Juveltjuven »

MAG såklart ;)
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Skriv svar