Vågar jag använda detta?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
kreator

Vågar jag använda detta?

Inlägg av kreator »

Jag köpte två stycken 7.4v Li-po batterier av märket Firefox samt en Firefox Li-po laddare begagnat här på forumet härom dagen och:

Det ena batteriet är (enligt mig iaf, rätta mig gärna om jag är fel ute) ser väldigt svullet ut.
Skulle ni personligen våga använda detta batteri i era high-end AEG:er?

Den ena cellen är aningen större än den andra och känns "blöt".

Batterierna ser ut som såhär:

Bild

Bild

Bild

Jag har sedan tidigare ett 11.1v lipo av samma märke som svällt vääääldigt lite i jämförelse, kanske 1-2mm.
Det känns som att det är mera normalt?

Snälla hjälp mig att avgöra om detta är något som kan/skall nyttjas eller om det skall renderas som skrot.

Tack på förhand
//Daniel
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Carnated

Re: Vågar jag använda detta?

Inlägg av Carnated »

Har rockat batterier som ser ut som på bilden utan bekymmer länge nu. Dagens Lipo batterier är inget att oroa sig över. Bara ta en titt på AATV (var det rätt?), Dom försökte avsiktligt trasha ett lipoa batteri och det hände inte ett skit med det. Vad svullnaden beror på överlåter jag till någon kunnig. Men enligt egna erfarenheter är det inga bekymmer.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Ja det borde gå. Själv är jag inte så rädd för att det skulle börja glöda i bössan då det i mitt fall bara är att slita av en vanlig cranstock på M4. En ny sådan är billig.

Tror dock inte det kommer hända något alls då jag har kört med liknande batteriskador utan problem.

Carnated

Inlägg av Carnated »

Tror dock att när han pratar om "high end" bössor så börjar vi prata om mosfet kretsar. Och låt oss säga, att mot förmodan så skulle lipot börja "go bananas". Your fucked, lägg en ny mosfet på listan tror jag. :) Men som sagt. har då alldrig hört om någon de senaste åren som råkar ut för detta. Kör själv ptw och väldigt glad på avtryckaren.

kreator

Inlägg av kreator »

Svullnaden skall ha uppstått spontant under frakten.

Jovars vi snackar en Custom M4 med Mosfet bl.a.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Skriv svar