Nightvision!

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Vikingen

Nightvision!

Inlägg av Vikingen »

Hej alla softare!

Jag och mitt lag är lite sugen på att inhandla nightvision goggles/natt-glasögon för att kunna spela på natten/när det är mörkt nu i vinter!
Vi har googlat lite men har bara hittat modeller som har varit för dyra (vi pratar om många tusen lappar).

Är det någon som har något tips på ett par bra till ett rimligt pris?

kreator

Re: Nightvision!

Inlägg av kreator »

Gen 1+ funkar om alla lirar på samma premisser och man inte blinkar med sin 3000lumens vapenlampa rätt in i någons rör
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Picazzo

Inlägg av Picazzo »

Så jag ska inte få använda mina bra vapenlampor på spel för att någon ska få använda billiga NVG's ?

Håller nog tyvärr med Hammer där ang kvalite kontra på på NVG dessutom, de levererar inte speciellt bra (riktigt dåligt oftast) och Det är modellerna som kostar 2-3000 kr st.

De funkar säkert om du vill ut och spela ett nattspel med vänner och närmaste airsoftpolarna om alla har samma men funkar riktigt dåligt på ett större spel.

kreator

Inlägg av kreator »

Jag trodde att det var självskrivet men:
På lokala spel/inom föreningen/ laget.

Jag förespråkar inte att man skall försöka diktera reglerna för resterande Airsoftutövare i vårat avlånga land.

Har man inte smakat på gen3 och trivs i att vara kostnad kontra funktionsmedveten så tycker jag gen1+ kan vara en kul grej.
Senast redigerad av 1 kreator, redigerad totalt 0 gånger.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

harlekin

Inlägg av harlekin »

Picazzo skrev:Så jag ska inte få använda mina bra vapenlampor på spel för att någon ska få använda billiga NVG's ?

.
beror ju helt på vad som är specifierat i reglerna för spelet.... ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Picazzo

Inlägg av Picazzo »

Ja absolut en kul grej, dock är sikten i de jag testat rätt dålig utan en IR lampa påslagen, och då kan du ju nästan lika gärna köra med ficklampa?

Och för att svara dig Harlequin - Ska de sätta regler för hur många lumen man får ha på en ficklampa för att tillåta billiga gen 1 nightvisions som inte är speciellt bra så får de såklart göra det, det var en retorisk fråga självklart då jag inte vill skada någons utrustning men det sker ju rätt frekvent på spelen nu ändå med all pyro folk ska kasta mm så det spelar väl inte så stor roll för de flesta.

Hymer

Inlägg av Hymer »

Är en Gen1+ verkligen så jefla dålig? Har suttit och övervägt att köpa en själv för några få gånger man åker på något milsim och vill ge sig ut i natten.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Ja det är dessvärre ganska dåligt om det inte är fullmåne och öppet. Att sitta och spana med i de förhållandena kan fungera men inte att röra sig effektivt med utan att ha IR-lampan igång och då för någon som har bättre utrustning ser det ut som någon går med pannlampa vilket då motverkar hela grejen med NODs :)

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Ja som jag ser det, om ni bara ska spela mellan vänner så köp gen1 eller vad ni nu har för planer, men ta inte med er dessa på milsim och tro att ni kan samverka med andra grupper med nod's då era kommer själpa mer än hjälpa . Har precis inhandlat mina och gjorde avvägningen om det var värt den stora kostnaden de faktiskt kom med . För mig var valet enkelt, då det ger MIG fruktansvärt mycket tillbaka även om de på sin höjd kommer att vara med på spel en kanske 4-6 gånger per år . Menar inte att låta barsk/invändande men tror att om ni har andra planer än att använda dom mot folk med samma utrustning/ folk utan nod's så gör ni en dålig investering
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar