Percisionspipa som inte sitter fast

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
yohasses

Percisionspipa som inte sitter fast

Inlägg av yohasses »

Köpte en ny prec-pipa till min Cyma m14 SOCOM.
Köpte pipan till den långa Cyma m14 modellen och tänkte "Den borde passa perfekt, det är ju bara en längre modell!"

Icke var det så enkelt. Visade sig att spåren på pipan inte matchade "lås-mekanismen" på hopup huset.
I min iver så filade jag ner hackspåret på hopup husets lås-mekanism samt monterade ihop den.
Problemet jag inte förutsåg är att pipan fortfarande kan röra sig fram eller bak.
Tänkte inte mycket på det men insåg sedan att vid varje skott så bör pipan ev. puttas fram 1mm eller två.

Eller vad tror ni?

Finns det något quick fix som inte involverar lim?
Marcus Hansson

Kricka

Re: Percisionspipa som inte sitter fast

Inlägg av Kricka »

Du kan ju borra ett hål och dra in en skruv nånstans eller använda sig av en tejp lösning innan man tar lim. Svårt att säga när man inte vet hur det ser ut. Behöver nödvändigtvis inte vara vid hopupen man fäster pipan så att den inte kan röra sig. Slangklämma, kattstrypare, proppa ytterpipan full med skum ;)

yohasses

Inlägg av yohasses »

Tack för tipsen. Gjorde en provisorisk lösning där jag tejpade runt pipan och körde in den i ljuddämparen så den sitter fast.

Ska testa sätta en skruv som trycker mot innerpipan :)
Marcus Hansson

Kricka

Inlägg av Kricka »

Najs , np 8-)

yohasses

Inlägg av yohasses »

För de som kanske stöter på samma problem:

Jag löste det genom att borra ett litet hål i hop-up huset och sedan skruvade jag in en liten skruv som gav tryck mot innerpipan.
Man behöver inte skruva hårt, bara tills det går trögare + ett halvt varv till (körde jag). Nu rör den sig varken fram, tillbaka eller någon annanstans. :D
Marcus Hansson

Skriv svar