Kabelhärva, hjälp !

zotax

Kabelhärva, hjälp !

Inlägg av zotax »

Tjena, jag undrar lite, har kört länge med RKUB 1,5mm i mina byggen.
Tänkte nu ta o byta upp mig, om det nu är ett uppbyte dvs. Har sett att det finns o köpa "silver" kablar 2m för 150 kr eller liknande på airsoft återförsäljare.
Det låter lite dyrt så jag googlar runt o letar efter liknande kablar utan att lyckas. Finns det 1.5mm eller mindre "silver" kabel på metervara att köpa ?
Vill ha det mindre trångt i lådan med samma om inte mindre motstånd i kablaget. Hjälp !

PS: Skulle även uppskatta tipps på bra motorkontakter att använda sig av på v2erna ?

Helge

Re: Kabelhärva, hjälp !

Inlägg av Helge »

Kabeln är förmodligen bara silverpläterad och kommer nog inte ge nån mätbar skillnad.
Men det är bara vad jag tror och tycker ;)

Jag har kört med 1.5mm i de V2 lådor jag har bytt kablage på och jag har aldrig haft problem med utrymme.
vart är det det blir trångt för dig då?

zotax

Inlägg av zotax »

nä det är det jag funderar på oxå, att de tinte ska ge nån större skillnad. det jag vill åtkomma är samma resistans med mindre diameter.
det är inte trångt så att det inte går, har byggt massor med 1.5, men det skulle vara en bonus bara.
Sen är det motor kontakterna som jag letar efter och inte hiittar, har provat nån kabelsko från jula men den ville inte vara med när man böjjde den.
vill bara ta det till nästa nivå :)

Glassen

Inlägg av Glassen »

Tjena.
Kolla på Kjell & Company. Tror dem ska ha :)
Take it or leave it?
I rather not!

Skriv svar