är det enkelt att reparera kinakopior?
är det enkelt att reparera kinakopior?
tjena allesammans
jag har funderat på om det vore svårt att reparera en skönhet som denna
[url]http://shop.ehobbyasia.com/catalog/prod ... y/390/[url]
jag tänkte också om det är enkelt att reparera kinakopior rent generelt, om det kanske råkar vara annorlunda konstruktion eller komponenter i vissa fall
så jag vet innan jag handlar den, den kan ju paja som allt annat
jag ligger på en låg budget, (1000 kr) därför är jag inte i sverige och kollar runt för standard priset brukar ligga runt 1600 på de billigare
funderade på att skaffa en GBB på samma sida, men nu blir det ju vinter så det är ingen bra ide just nu
eller är det bättre att vänta och kanske handla något i sverige?
uppskattar som erfarenheter delas
jag har funderat på om det vore svårt att reparera en skönhet som denna
[url]http://shop.ehobbyasia.com/catalog/prod ... y/390/[url]
jag tänkte också om det är enkelt att reparera kinakopior rent generelt, om det kanske råkar vara annorlunda konstruktion eller komponenter i vissa fall
så jag vet innan jag handlar den, den kan ju paja som allt annat
jag ligger på en låg budget, (1000 kr) därför är jag inte i sverige och kollar runt för standard priset brukar ligga runt 1600 på de billigare
funderade på att skaffa en GBB på samma sida, men nu blir det ju vinter så det är ingen bra ide just nu
eller är det bättre att vänta och kanske handla något i sverige?
uppskattar som erfarenheter delas
Re: är det enkelt att reparera kinakopior?
Tjoho...
Kan inte svara så mycket på dina mekkfrågor men just när det gäller GBB
så är det ingen bra ide at beställa utanför sverige eftersom det är
olagligt att importera gasvapen för dom faller inte under samma lagar som
luft/co2/fjäderdrivna vapen...
sen också att tänka på när du importerar är ju tullpriser/moms osv...
bössan du länkar kommer nog landa runt den 1000lapp du har som budget
kanske lite mer med alla omkostnader...
Kan inte svara så mycket på dina mekkfrågor men just när det gäller GBB
så är det ingen bra ide at beställa utanför sverige eftersom det är
olagligt att importera gasvapen för dom faller inte under samma lagar som
luft/co2/fjäderdrivna vapen...
sen också att tänka på när du importerar är ju tullpriser/moms osv...
bössan du länkar kommer nog landa runt den 1000lapp du har som budget
kanske lite mer med alla omkostnader...
Ares är inte vad som brukar kallas kinakopior och i många fall använder sig Ares av unika delar. Vet inte exakt vad som gäller den m4an men jag hade satsat på en a&k.
Kika på taiwangun.com för mycket lägre frakt och så tillkommer varken tullavgift eller moms.
Kika på taiwangun.com för mycket lägre frakt och så tillkommer varken tullavgift eller moms.
-
Ska du köpa GBB så rekommenderar jag dig att göra det inom rikets gränser, och här talar jag av bred egen erfarenhet. Har själv haft GBB påväg in som antingen; a) vänt i tullen pga vapenlagen, b) vänt vid postbehandlingen då de inte längre skickar ens luftvapen, c) haft någon egendomlighet som uppenbarat sig efter något magasin (barnsjukdomar hos GBB brukar uppenbara sig rätt fort, dessutom täcks dem i Sverige av KKL).
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
aj da, jag tror att det är bättre att jag vänder mig till rödastjärnan eller liknande då .
det känns ändå som att sortimenten på många airsoftbutiker är glest, så det är ju synd då att
frakten blir så dyr.
... vänta lite, barnsjukdomar? är gasen så pass giftig?
det känns ändå som att sortimenten på många airsoftbutiker är glest, så det är ju synd då att
frakten blir så dyr.
... vänta lite, barnsjukdomar? är gasen så pass giftig?
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... oyi_1.html
billig bössa och låg frakt
vad menar du med giftig gas?
billig bössa och låg frakt

vad menar du med giftig gas?
Som de ovanför säger, importera inte GBB privat, det kan bli väldigt tråkigt och dyrt om tullen är på det humöret.
Ares är inte "kinakopior", kinakopior generellt är ju just det de heter, dvs kopior tillverkade i kina (oftast), och de är generellt lika enkla att laga som deras förlagor. Generellt sett så är det inte speciellt komplicerat att laga en AEG då de är tämligen enkelt konstruerade, i alla fall så länge du inte hittar något som du inte senare får tag i reservdelar till. Däremot lär du vara medveten om att det kan vara dyrt att köpa delar när något rasar.
Om du inte prompt vill ha en plastbössa (varför skulle du vilja det?) så ta en titt på taiwangun.com som Schultz säger ovan. Du hittar ett antal M4or strax över tusenlappen där som är gjorda i metall, samt att du slipper lägga på tull och moms då det ligger inom EU.
Tex:
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -boyi.html (ca 1335:-)
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... oyi_1.html (ca 1335:-)
Annars har du ett ganska stort urval om du inte prompt måste ha en M4, som ligger närmare eller under 1000:- på samma sida. Oavsett så kan det nog värt att spara tills du känner att du har råd att lägga ut åtminstone 1500-2000:- med tanke på att du kommer behöva köpa till en bunt saker utöver själva geväret som magasin, ammunition, och kanske sikte och sling?
Ares är inte "kinakopior", kinakopior generellt är ju just det de heter, dvs kopior tillverkade i kina (oftast), och de är generellt lika enkla att laga som deras förlagor. Generellt sett så är det inte speciellt komplicerat att laga en AEG då de är tämligen enkelt konstruerade, i alla fall så länge du inte hittar något som du inte senare får tag i reservdelar till. Däremot lär du vara medveten om att det kan vara dyrt att köpa delar när något rasar.
Om du inte prompt vill ha en plastbössa (varför skulle du vilja det?) så ta en titt på taiwangun.com som Schultz säger ovan. Du hittar ett antal M4or strax över tusenlappen där som är gjorda i metall, samt att du slipper lägga på tull och moms då det ligger inom EU.
Tex:
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -boyi.html (ca 1335:-)
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... oyi_1.html (ca 1335:-)
Annars har du ett ganska stort urval om du inte prompt måste ha en M4, som ligger närmare eller under 1000:- på samma sida. Oavsett så kan det nog värt att spara tills du känner att du har råd att lägga ut åtminstone 1500-2000:- med tanke på att du kommer behöva köpa till en bunt saker utöver själva geväret som magasin, ammunition, och kanske sikte och sling?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Med barnsjukdomar menar jag att vissa vapenmodeller har småfel som de nästan alltid drabbas av ganska kort efter inköp (så som att WE SCAR-L sparkar sönder sin egen hinge plate) och är alltså sånt som man måste fixa då vapnet fortfarande är "ungt". Sådana problem som uppstår under normalt bruk faller under KKL, med bevisbörda beroende på tillfället för uppkomst.
The Ammunition Magician
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
hmmm, jag antar att google+youtube är mina mästare då, utifall det finns system som pajar sig själva 
jag har märkt att det är svårt att hitta CQB vapen som inte kostar mer än vanliga "utomhus" vapen som ligger över 110 m/s
som sagt så trimmar ju kinakopiorna ganska ofta.
men att nergradera kanske inte vore en så dum ide
?

jag har märkt att det är svårt att hitta CQB vapen som inte kostar mer än vanliga "utomhus" vapen som ligger över 110 m/s
som sagt så trimmar ju kinakopiorna ganska ofta.
men att nergradera kanske inte vore en så dum ide

Att nedgradera går utmärkt, mindre slitage på bössan dessutom, så troligen håller den längre innan du behöver byta ut något, dessutom är det billigt med fjäder!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.