Glasögon utan imma? Köpråd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Callahan

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Callahan »

ESS NVG Profile med thermal lens är det enda som inte immat för mig utan fläkt.
Men ett tips är microfiber duk som du håller glasögon rena och torra med.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Om man inte vill spendera hutlösa summor på Oakley så funkar ESS ICE kanonbra enligt mig. Enda gångerna dom immat för mig var när jag spelade med gasmask samt när jag spelat inomhus på sommaren med kepsen nerdragen.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Bästa som jag testat, alla kategorier:

http://bitterendgoggles.com/airstrike_b ... goggle.htm
Jobbar på Röda Stjärnan

dariantel

Inlägg av dariantel »

Bumpar denna tråd lite.

Väldigt många som rekomenderar goggels av olika slag. Jag lyckas tom Imma varianter med fläkt vid sämmre väder upp täckte jag igår, ändå är jag en person som svettas otroligt lite. dock höll fläkten borta imman så var bara korta stunder med imma som tur var.
så jag har redan ett par som fungerar bra. Men jag funderar på om mer klassiska öppna skyddsglasögon immar lika lätt. De är ju inte riktigt lika slutna och man är inte lika skyddad. men någon "immare" som har erfarenhet av helt öppna skyddsglasögon om ni förstår vad jag menar??

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

@Skepparn,

Beställde både googles och facemask därifrån i förra veckan lite på vinst eller förlust då jag tillhör den skaran som inte kan hålla imman borta oavsett hur jag gör!
Hur har kvalitén varit, Och är du fortfarande nöjd med dom?
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Picazzo

Inlägg av Picazzo »

Bör även poängtera att imma fäster lättare på feta eller smutsiga glas, dvs helt nya glas kan imma om du är där och tallar med fingrarna och smetar av dig med fett från dina fingrar på glasen (eller smuts och flott från handskar).

Ett tips är att ha med sig en putstrasa i en plastpåse (ziplock) i fickan och eventuellt även något fettlösande rengöringsmedel typ diskmedel eller fönsterputs i en liten flaska som du kan droppa på.

ADAM

Inlägg av ADAM »

Tips till er som tycker det blir mörkt med nätglasögon: spraya insidan av nätet med en ljus färg. Mindfuck!
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Mr Freeman

Inlägg av Mr Freeman »

Wiley X har flertalet modeller som är öppna och inte goggles, exempelvis PT- 1 och PT- 3. ESS ICE är ju poppis bland airsoftare annars. Oakleys ballistiska M-Frame är ju ett annat alternativ. Använd ett imskyddsmedel, ex foghtec och knäpp upp i halsen och undvik huvudbonad med skärm så att värmen inte "fastnar" i glasögonen.

Använd aldrig diskmedel! Många (alla?) diskmedel innehåller små slippartiklar som förstör glaset!

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Revision Sawfly och Revision Hellfly funkar underbart.
Picazzo skrev:Bör även poängtera att imma fäster lättare på feta eller smutsiga glas, dvs helt nya glas kan imma om du är där och tallar med fingrarna och smetar av dig med fett från dina fingrar på glasen (eller smuts och flott från handskar).

Ett tips är att ha med sig en putstrasa i en plastpåse (ziplock) i fickan och eventuellt även något fettlösande rengöringsmedel typ diskmedel eller fönsterputs i en liten flaska som du kan droppa på.
Det här är helt korrekt.
Tandkräm och vanligt saliv funkar också mycket bra som fettlösare (Om ni har undrat varför alla dykare spottar i sina masker innan dom går ner under ytan så är det för att motverka imma ;) )
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Whopper

Inlägg av Whopper »

Japp, har själv dykarcertifikat och om cyklopet immar igen när man är 18m ner blir det lite jobbigt. Jag såg just den här videon och kom ihåg tråden
http://www.youtube.com/watch?v=TvUysojp7Nc&feature=plcp aldrig provat dom själv men när jag uppgraderar nästa gång blir det nog sånna.

Skriv svar