matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.

Inlägg av Twist »

I stand corrected. Det finns magasin som matar alla kulor. De flesta M4-magasin gör det dock inte så man bör inte se det som ett fel.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

redhead85

Inlägg av redhead85 »

Den rör sig hela längden av hålet. Iallafall det som man ser.
Trodde att det var innerpipan som tog i först. Men efter lite att jag flyttat den en halv milimeter och då tagit bort det som störde så blev bössan ej bättre.

Men vill inte börja fila och sådant innan jag pratat med förra ägaren som är bättre än mej på dessa vapen.

PHage

Inlägg av PHage »

Det är möjligt att gear timing är en myt, men varför visar alla guider då att man ska sätta in sector gear i ett speciellt läge (mellan kl 1 o 2)? Jag är nyfiken. Jag är verkligen ingen expert på gear boxar, har bara varit inne i min ett par gånger och då följde jag slaviskt alla guides.

Sport

Inlägg av Sport »

Vad för kulor använder du?

redhead85

Inlägg av redhead85 »

Blaster tracer bbs kör jag med.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Man lägger sectorgear så för att det blir enklare att stänga boxen då och boxen utgår från sitt noll-läge vid första skottet. Den del av sectorgear som saknar tänder mot pistongen ska vara uppåt men det är inte så noga att den pekar exakt på klockan ett.

Kricka

Inlägg av Kricka »

Löste mitt problem med ytterst lite filning på nosseln, en halv mm eller mindre. Blir så om man bygger ihop vapnen från 5 olika tillverkare :)

Sport

Inlägg av Sport »

Jag skulle testat nya kulor innan jag började fila på grejor, vissa bössor gillar helt enkelt inte vissa kulor. Köp en påse G&G Bio eller Green Devil kulor, funkar inte dom så vet du att det inte är kulorna.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Vissa sniper-mag fungerar så. Eftersom måtten på den sk. followern är perfekta dvs, den är lagom lång och och rundad i överkant med samma mått som en vanlig BB så går det att låsa follewern under stopklacken på magget så att själva laddandet inte blir ett problem. Det borde inte vara en omöjlighet att tillverka mag till AEGer på precis samma sätt. Vissa mag är måttade sämre och lämnar en kula i spill. Vissa är så dåliga att nosseln tar i followern. Men om man får man till det perfekt kan man nog spara en jäkla massa kulor under en säsong.
Lgt. Skalptagare

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Man skulle ju kunna mäta sig fram till rätt längd och helt enkelt limma på en kula på followern kanske?

Skriv svar