Billigt VSR bygge.

Armyofme

Re: Billigt VSR bygge.

Inlägg av Armyofme »

Du har en kund här när du släpper din nya line av fina bössor ^^

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Det har landat lite pm angående detta. Jag hjälper gärna till att sätta ihop bössor och tipsar om vapen och delar och annat relaterat. Men jag är inte så säker på hur man skulle lösa eventuella beställningsjobb rent praktiskt. Och ansvaret känns oerhört stort, inte helt hundra att jag som privatperson vill ta mig an det. Man vill gärna lova och garantera väldigt mycket men utan någon som helst buffert är det väldigt riskabelt särskilt när det är så många underleverantörer inblandade.

Jag tycker dock fortfarande att det är på tiden att spelare för möjlighet att köpa boltvapen som "duger att spela med ur lådan" ett koncept som funnits på AEG och GBB-marknaden.... ja alltid. Att inget etablerat företag gett sig på det är en smula förunderligt. I dagsläget får man köpa en begagnad bössa vilket kan vara ett jäkla lotteri - särskilt med högtrimmade vapen där utmattning av gods mm sker i högre grad.

Summa summarum så bidrar jag gärna till att bra, billiga snipers blir en verklighet så fler kan få se hur jäkla kul det kan vara att lira med en bra bössa. Men att göra det genom att själv bli vapensmed själv tål att tänkas på lite till.
Lgt. Skalptagare

Prospero

Inlägg av Prospero »

Faktum är att jag är ny i hobbyn men fastnat så hårt att jag funderar på att själv göra så att jag lär mig så mycket som möjligt och kanske på sikt startar en små skalig verksamhet.
Hur ställer du dig till tex hålla en workshop?
Deltagare får komma med tex en vsr-10 bössa och sen ett kit med delar : du visar, förklarar och deltagarna bygger och hanterar. Om dom är klumpiga så är det deras problem..
Givetvis skall deltagarna ersätta dig för din tid... Klarar man det på en kväll?
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

kimjoh560 skrev:duger att spela med ur lådan".
Det är ju precis det som är roligt med att spela som sniper, att bygga en "helt" egen bössa. Tycker i alla fall jag. + att man slipper möta någon som inte har en aning om vilken skada de kan göra o vet vilke säkerhetsavstånd de har., vilket folk som bygger sina egna bössor eller tar sin "roll" ganska seriöst antagligen gör. :)
De svider när jag kissar.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

@Prospero

Det vore helt klart en kul grej. De vapen jag kan kan jag väldigt bra och snipers är inte lika komplicerade som aeg. Jag tror jag kan uppgradera de flesta modeller på någonstans kring halvtimmen. Men det är ju så mycket mer än att bara bara montera om det ska bli riktigt bra. De flesta som pysslat med airsoft ett tag kan nog det jag kan dock så jag känner mig lite överskattad. Bara för att man bitvis är lite högljudd i sammanhanget är man inte bäst på det man gör trots allt ;)

Känner på något sätt att det är lite fel att tjäna pengar på det här, vilket kanske är lite dumt. Men jag tycker helt ärligt att just själva uppgraderandet av alla vanligt förekommande modeller är så enkelt att det skulle vara att lura folk på pengar att låtsas något annat. Det svåra är att veta vad som är bra att köpa och det kan man hitta gott om information om här på forumet. (Man ska dock passa sig för att youtuba eftersom amerikanska p12:or har lite andra referensramar :P )

Jag har ett par jäkligt bra idéer som jag inte skulle blyga att tjäna en hacka på dock. Senaste projektet är en hopup mod till PDI's hopup som jag tror stenhårt på och som skulle kunna säljas installerade på pipa (av någon prisvärd tillverkare jag gillar) i lämplig längd för olika modeller. Jag har redan pratat med en gummiverkstad här i linköping som pysslar med autoklav-vulknig av nitril. Lite inspirerat av Hunterseeker och Nooby.

En annan idé är ghillifierings kit för olika modeller. Idéen kommer urpsrungligen från att sk. ghillierags funkar skitdåligt och tenderar att stjälpa mer än att hjälpa om man rör sig mycket.

Och slutligen kanske en egen "line" av VSR och MB-06/APS-SR2 som är mina absoluta favoritmodeller med alla tänkbara tweaks som jag använt mig av tidigare.

... men man ska ju ha råd att komma i gång och få tummen ur också. hehe.
Lgt. Skalptagare

Stygge

Inlägg av Stygge »

Varit inne på samma spår faktiskt men det är ju st den ickeexisterande bufferten och det självpåtagna ansvaret att leverera stabila byggen som gjort även mig tveksam.

Har byggt ihop ett flertal bössor åt folk genom åren men då har det mest handlat om att man fått hem grejerna och då sluppit att ligga ute med pengarna själv. Har flertalet gånger fått förfrågan om jag bygger främst snipers på beställning så intresset finns ju helt klart.
Problemet ligger i att veta vad och hur man ska bygga.
En billig setup som i denna tråden eller rena monsterbössor baserade på vedertagna märken/modeller?
Det handlar om rätt små vinstmarginaler då folk i allmänhet bara ser värdet på delarna och inte på det jobb som det faktiskt innebär att montera, ställa in och finjustera en sniper.

Skulle Jag bygga och fixa en bössa till riktigt spelbart skick skulle Jag iaf vilja ha mer än några hundralappar för jobbet, tyvärr tror jag det blir tight rent ekonomiskt.
Visst kan man ju bara plocka ihop delarna och kolla så bössorna chronar dugligt men det känns ju lite som att göra jobbet halvdant och är, iaf för mig, inte så lockande.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Precis så. Är någon trevlig person i mina trakter i stort behov av hjälp blygar jag dock inte för att hjälpa till. Pizza och pilsner brukar jag köra med som kompensation när polarna behöver hjälp med mekandet :)

Och vill någon prompt ha en bössa byggd är det väl bara komma med ett förslag på ett upplägg antar jag.. tycker ju att det är kul att hålla på trots allt och det värsta man kan få är ett nej. Men den diskussionen känns lite OT här. Tråden handlar om billiga bössor trots allt :)
Lgt. Skalptagare

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Vill skrämma liv i denna tråden igen.

Det jag undrar mest ang ASP triggern är, vad ligger avtrycket på?(kg)
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Svårt att säga eftersom fjädern är en faktor där. Om du är ute efter bästa möjliga avtryck är Zero Trigger garanterat bättre men den kostar också det dubbla.
Lgt. Skalptagare

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Jo, har redan zero på min, undrade mest då jag tänkte kanske gå på ett mb04 projekt.
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

Skriv svar