Vilket spel skall jag välja?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ministry

Re: Vilket spel skall jag välja?

Inlägg av ministry »

Problemet ligger ju inte i din åsikt (som du är fri att uttrycka) utan att du gör det medelst förolämpningar mot de som inte delar din åsikt. Den typ av polemik torde inte ha något hem på ASS där en övervägande majoritet är vuxna.

Det är minst lika avskyvärt som att leka att man skjuter någon.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Mixe

Inlägg av Mixe »

Och +1 på det, Ministry. Jag har redan bett om ursäkt för mitt språkbruk. Det brinner i huvudet på mig när jag ser folk stå och flina och avrätta andra, lek eller ej. Personliga erfarenheter som jag helst skulle vara utan ligger bakom, men det är inget jag skulle behövt ha för att veta att det inte är ok. Jag är närmare 50 än 18 och har varit... runt. Nog om det- jag ber som sagt om ursäkt.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ministry: nu tror jag inte att dom flesta airsoftare "leker att dom skjuter någon" inte jag iaf. Jag försöker markera mina motspelare med min airsoftbössa, jag fantiserar inte om att mina motståndare blir "nedmejade eller skadade". Men så är jag ingen lajvare heller och skulle känna mig mest obekväm vid sådanna spel. Det är spänningen , taktiken och motionen jag vill få ut av min airsoft. Airsoft är en kluven hobby helt enkelt där en del inte tycker om lajvet helt enkelt.

Mixe

Inlägg av Mixe »

Tack Kocken, nu känner jag igen mig. Och vilka spel tycker du motsvarar vad du gillar?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Tja då jag har sambo och två småbarn så finns det inte tid för några längre spel för mig. Åker mest på lördagsspel ala klacken. Men jag antar att du har mer tid över och då har jag inga bra förslag. Tycker också det är sjukt kul att mecka bössor nere i mancaven :).

Mixe

Inlägg av Mixe »

Nä, jag jobbar som läkare, är småbarnsfar och extraknäcker som journalist (eller om jag extraknäcker som läkare, ibland är jag inte helt säker :). En del andra fritidsintressen och engagemang också. Men två-tre ggr per år kan jag åka iväg, och jag gillar friluftsliv. Allt handlar om prioriteringar. Så jag hushåller med min tid och vill inte slösa den på saker jag inte inte gillar.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ska väl tillägga att jag jagar en hel del också, med mitt egna lilla jaktlag, så just nu är det älgjakt som gäller. Om du tycker att du har tid så är väl att föredra att gå med i något lag som är lite mer speedballinriktat. Går nog att få ut lite mer om man är ett gäng som samarbetar, även på ställen som klacken.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Mixe: Jag förstår inte alls hur du tänker. Du håller på med en hobby som ser hemsk ut på bild för många människor eftersom de saknar insikt i vad airsoft är, men själv ondgör du dig över saker som du tycker ser hemska ut på bild för att du saknar insikt i vad rollspel är?

Det är bättre med dubbelmoral än ingen moral alls, antar jag. :-)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

caladria

Inlägg av caladria »

Om en skenavrättning är en del av ett scenario eller spel är det inget fel i det. Eftersom lajv är fiktion och inte verklighet. De försöker uppnå en hög känsla av realism i sitt spel, då om alla deltagare är med på det ser jag inte problemet? Du är inte där, upplever inte de känslor dom gör, därav behöver du inte lägga värdering i deras spel.

Ser inte skillnaden när du skjuter någon med ett airsoft vapen eller låtsas avrätta någon för att följa en roll eller följa ett scenario. Det kan ju spelar på så många olika sätt

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Är det ingen som har nämn att man har rätt att sköta vissa saker "off game" om man tycker att det blir obehagligt? Vill till exempel minnas att man under RTB kunde välja att off game berätta allt man visste istället för att utsättas för förhör, eller likaså off game plocka fram allt man bär på sig om man inte gillar att bli kroppsvisiterad.

Känner du att du hamnar i en obehaglig situation kan du helt enkelt välja att presentera händelsens resultat utan att genomlida processen.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Skriv svar