AK5 Airsoft
Re: AK5 Airsoft
Om du vet vars du sett de bilderna Helix får du gärna ge en fingervisning vars för jag har letat med ljus och lykta utan att hitta :-/
han sa väl inget om bilder? 

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Jag har själv sett det. Och en f.d medlem på detta forum gjorde det själv på sin bysse i sandlådan.
Railen är inte dit svetsad utan sitter med ett par skruvar. Dock så kan man lätt tro att den är svetsad då railen sitter mot ett par klackar för att bli stabil. Lätt att missa
Mvh
Railen är inte dit svetsad utan sitter med ett par skruvar. Dock så kan man lätt tro att den är svetsad då railen sitter mot ett par klackar för att bli stabil. Lätt att missa

Mvh
Jag är nyfiken på varför man monterar av railen, kan man få en förklaring?
Occurrit militibus fatum
Fråga inte mig, jag gillar rödpunktsiktet, men jag tror förklaringen var att pricken var för stor för att se vad man skulle skjuta mot på 300+meter. Don't shoot the messenger
Några specifikationer om vapnet: www.airsoft.nu/nyheter/2012/11/04/nagra ... r-gg-gk5c/
www.airsoft.nu | Airsoft.nu - Airsoft ur ett svenskt perspektiv
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se
Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/
Facebook: www.facebook.com/Airsoft.nu
www.airsoft.se
Testa! Airsoft.nu Produktsök: www.airsoft.nu/produktsok/
Då kommer det ett RP sikte endå. Alla kan pusta ut! 

Runner jag är inte på dig, jag blev bara nyfiken (och kanske en aning upprörd, men det är bara jag i min egen höga person), min erfarenhet av kornsikte i affe är att det är hopplöst och minst lika otydligt som rödpunkten kan vara. Problemet med just rödpunkt är ju att ljuset kräver att man måste ha kraftigare punkt, som i sin tur betyder att rödpunkten blir större och täcker upp en större yta, thus förhindrar/kompromissar med ens förmåga att se/sikta på målet. En lösning kan ju vara att använda 3x magnifier. Min lösning är att inte skjuta på mål som befinner sig på över 300m, det har man ju trots allt andra vapen(system) till. Kornsikten fungerar även med railen, så om man inte är lat med vapenvård så ser jag ingen anledning att plocka bort den.

bild relevant - typexempel på tidigare nämda vapensystem (PSG90 och enablers så som flyg, artilleri och helikopter är också relevant)
Aning off topic kanske, men för att trilla tillbaka på rätt spår; så ser jag framemot att se hur dem lyckas med vapnet (RP, mag, täcklock) i helhet. Färgerna gick från brun/svart till ljusare grön, vet inte om det var bättre eller sämre. Men i värsta fall får man plocka fram vapenfärgen och maskeringstejpen!
Tack för att du håller oss uppdaterade Daniel!

bild relevant - typexempel på tidigare nämda vapensystem (PSG90 och enablers så som flyg, artilleri och helikopter är också relevant)
Aning off topic kanske, men för att trilla tillbaka på rätt spår; så ser jag framemot att se hur dem lyckas med vapnet (RP, mag, täcklock) i helhet. Färgerna gick från brun/svart till ljusare grön, vet inte om det var bättre eller sämre. Men i värsta fall får man plocka fram vapenfärgen och maskeringstejpen!
Tack för att du håller oss uppdaterade Daniel!
Senast redigerad av 1 Löjtnant, redigerad totalt 0 gånger.
Occurrit militibus fatum
Jag håller med dig helt Löjtnant.
Ontopic: Det är tvång för först man som får hem sin bösse att skiva en snabb review!
Ontopic: Det är tvång för först man som får hem sin bösse att skiva en snabb review!

Smärre orgasm man får när man läser nyheterna. xDDaniel skrev:Några specifikationer om vapnet: www.airsoft.nu/nyheter/2012/11/04/nagra ... r-gg-gk5c/
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"