vattentäta med silvertejp

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
kimjoh560

Re: vattentäta med silvertejp

Inlägg av kimjoh560 »

Lägg batteriet och mosfetten i en plastpåse och säkra med en gummisnodd. Enkelt och lätt att ta bort. Om du inte ska bada med bössan borde det räcka gott och väl så länge det inte är en stor glipa mellan vapenhalvorna och monsunregn.
Lgt. Skalptagare

Franzie

Inlägg av Franzie »

f2000 är väldigt tätbyggt i sig. Det enda direkta inloppet i bössan är just remhålen i kroppen. Absolut en bra ide att tejpa där för att slippa regna och barr m.m.

Sen efter de skadar de inte att göra någonting åt kretsen i sig, alla mina fetar är drankt i smältlim och jag har lirat i regn och fukt utan problem.
Bössor är inte oförstörbara, ta med en extra=) Mina Affärsredovisningar
2*Mp5k || Mp5a5 || P90 || PDR-C || ICS M4|| G36c || Beretta || 2*Hi Capa || Hagelbössa....och ca 60 magasin=)

Kricka

Inlägg av Kricka »

Trä in hela vapnet i en plastpåse och finisha med några varv silvertejp.
Eller lite vanlig eltejp runt utstta kretsar har ju funkat förr....

thol

Inlägg av thol »

kretsen blir nog svår att täcka helt eftersom det sitter en säkring på kortet men detsitter en krymtslang där och som Franzie säger så är nog springorna för vapenrämmen som är den stora risken eftersom man kan se motorn genom dom springorna

Skriv svar