matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.
Re: matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.
Du får beskriva problemet bra mycket mer detaljerat ifall du ska kunna få någon hjälp. Nuvarande frågeställning är motsvarande "Vad är det för fel på min bil? Den startar inte, trots att jag hällt i bensin."
har beskrivit så bra som det går.
bössan tar inte kulorna från magget utan låter de ligga kvar så när magget tas ut rasslar samtliga matade ur.
då jag inte mekat airsoft förut utan bara riktiga vapen så är detta problem främmande för mej.
bössan tar inte kulorna från magget utan låter de ligga kvar så när magget tas ut rasslar samtliga matade ur.
då jag inte mekat airsoft förut utan bara riktiga vapen så är detta problem främmande för mej.
Titta ner i magasinsbrunnen in i hålet i hoppen. När du skjuter ska du se nozzlen röra sig bakåt och framåt.
Kolla denna sida för en bra bild hur mechboxen funkar.
Kolla denna sida för en bra bild hur mechboxen funkar.
<insert 'cool' one-liner here>
det där kallar vi pedagogiskt jävlar. 
ser nu att nozzeln rör sig men den stannar olika varjegång. ibland stannar den som den ska ibland stannar den halvdant ibland helt tillbaka.

ser nu att nozzeln rör sig men den stannar olika varjegång. ibland stannar den som den ska ibland stannar den halvdant ibland helt tillbaka.
Att den stannar olika är inte så farligt. Googla "gearbox overspin" för det fenomenet.
Med bössa upp och ned (om det satt ett magasin i skulle det peka upp mot taket), lägg i en kula och tryck av. Kulan ska skjutas iväg om nozzlen åker fram och tillbaka rätt.
Om den skjuter, prova med ett magasin och vicka lite på det åt olika håll när du skjuter. En del magasin och magasinsbrunnar vill helt enkelt inte leka med varandra.
Med bössa upp och ned (om det satt ett magasin i skulle det peka upp mot taket), lägg i en kula och tryck av. Kulan ska skjutas iväg om nozzlen åker fram och tillbaka rätt.
Om den skjuter, prova med ett magasin och vicka lite på det åt olika håll när du skjuter. En del magasin och magasinsbrunnar vill helt enkelt inte leka med varandra.
<insert 'cool' one-liner here>
har nu testat som du sa.
den tar ej ner kulan.
den tar ej ner kulan.
Nu börjar vi närma oss en diagnos. Troligen är nozzlen lite för lång. Den går att fila ner lite. Ta några drag med en fin fil, testar och upprepar tills den matar som den ska.
Kan ju vara timingen i kuggeriet, men då får du in i boxen och kolla. Kolla in mechbox.com. Aldrig fel att göra heller för den delen, får du lära dig att mecka vilket alltid är bra.
Kan ju vara timingen i kuggeriet, men då får du in i boxen och kolla. Kolla in mechbox.com. Aldrig fel att göra heller för den delen, får du lära dig att mecka vilket alltid är bra.
titta där ja. nu börjar de likna något.
mechsidan funkade sådär. hittade inte något som hade med slita isär kuggarna å det.
det där med att ta ut nozzeln löser jag nog utan guide.
mechsidan funkade sådär. hittade inte något som hade med slita isär kuggarna å det.
det där med att ta ut nozzeln löser jag nog utan guide.
Slipa för fan inte på nozzelen om det är rätt nozzel som sitter i bössan. Den kommer då täta dåligt mot hopgummit. Det är mera troligt att tappetplate är sliten och inte drar bak nozzle tillräckligt. Sitter fel nozzel i så blir det knepigare.
köpte bössan av paxz här på forumet så jag betvivlar att han gjort någe dumt med bössan. han jobbar trotsallt på gt airsoft.
just nu lutar det åt att dra isär lådan och kolla timingen.
nozzeln stannar i 9 fall av 10 i framskjutet läge. har aldrig stannat helt bak utan man ser alltid lite av den i hålet.
sitter mosfet av någon variant på den.
just nu lutar det åt att dra isär lådan och kolla timingen.
nozzeln stannar i 9 fall av 10 i framskjutet läge. har aldrig stannat helt bak utan man ser alltid lite av den i hålet.
sitter mosfet av någon variant på den.