Glock 17

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Cryqer

Glock 17

Inlägg av Cryqer »

Hej!

Häromdagen köpte jag mig en glock 17 KWA. Det är min första GBB och jag är inte jättebra på såna. Jagnhar provat den, gör en mantelrörelse i början, sen börjar skjuta. Jag får iväg 3 skott, sen släpper den ut all gas. Varför? Gör jag något fel? Eller ärmdet den det är fel på? :/

Sport

Re: Glock 17

Inlägg av Sport »

Skjuter du inomhus eller utomhus?

Cryqer

Inlägg av Cryqer »

Provade först ute, sen kom jag på att; ne vänta, det är nog för kallt ute. Då gick jag in och skjöt ner mot sängen. Fortfarande bara 3skott jag får ut innan den släpper gasen. Provade även imorse då jag tänkte att den kanske var kall sen jag var ute. Men det var likadant imorse, 3 skott -> gas ut

Sport

Inlägg av Sport »

Testa att värma upp magasinet ordentligt i handen innan du skjuter.

Don Pelleone

Inlägg av Don Pelleone »

Har du samma problem oavsett magasin? Eller har du bara ett magasin?

eXedit

Inlägg av eXedit »

Eftersom att det är din första GBB så får man passa på att fråga, håller du magasinet upp och ner när du fyller det?

Cryqer

Inlägg av Cryqer »

Har lärt mig en del nu. Och nu fungerar den felfritt! :D

Problem solved :)

Schultz

Inlägg av Schultz »

För att hjälpa personer med liknande frågeställningar så är det alltid intressant att veta vad som var problemet. Var det bara att du inte fyllde på magasinet korrekt som exedit skrev? :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Cryqer

Inlägg av Cryqer »

Haha yes, höll magasinet uppochner och fyllde på. För jag tänkte att gas är ju lättare än vätska. Men om man då håller gas flaskan upp och ner så får man i mera och gasen blir till vätska i magasinet. Och när man skjuter så blir den komprimerade vätskan till gas!

Eller?

Man lär sig alltid något nytt! :D

eXedit

Inlägg av eXedit »

Nästan, det mesta av "gasen" som är i flaska är faktisk vätska (pga det höga trycket) som du ska i stort sätt hälla(egentligen en tryckutjämning) ner i magasinet. Endast en liten del av gasen är faktiskt gas i flaskan, ungefär så mycket som behövs för 3 skott ;)
Gjorde själv samma sak, tänkte vafan den funkar ju inte. Sedan läste jag lappen som Röda Stjärnan skickat med för att det är en vanlig sak som många ovana personer gnäller om.

Skriv svar