Är det här ett bra vapen?
Re: Är det här ett bra vapen?
Tack twist!
Okej, så då har den en JG gearbox, men det är umarex som har tillverkat den? Vad jag förstod så har umarex bara branding och inte tillverkning. kan ha fel dock?
jag är nog helt ute och cyklar nu känns det som. ny som man är. har försökt o läsa så mycket jag kan om det, men inte fått fram något vettigt alls. finns ju en hel uppsjö av G36or också ju. JG speciellt .
Okej, så då har den en JG gearbox, men det är umarex som har tillverkat den? Vad jag förstod så har umarex bara branding och inte tillverkning. kan ha fel dock?
jag är nog helt ute och cyklar nu känns det som. ny som man är. har försökt o läsa så mycket jag kan om det, men inte fått fram något vettigt alls. finns ju en hel uppsjö av G36or också ju. JG speciellt .
I reject your reality and substitute my own!
Umarex köper upp licenser för att få använda en viss RS-tillverkares(t ex HK) logotyper och markings på sina produkter. De tillverkar ingenting själva vad jag vet och jag tror att det är som följer:
Umarex Pro Line (med EBB/rekyl) - Ares
Umarex Sport Line - Jing Gong
Umarex Pro Line (med EBB/rekyl) - Ares
Umarex Sport Line - Jing Gong
Ok, så då är det alltså så jäkla enkelt att den jag beställt är en Jing Gong v3! Tack 

Japps, det är en JG, med snyggare skal och korrekta markings.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Guuuuu vaa braauuuu
Tackar igen för all hjälp! hoppas allt löser sig för dig också Thias. 

Pratade med dom i måndags. Dom skickar en ny. Givetvis så strulade posten till det o skickade tebax den till umeå men idag (tis) ta da har den gått i väg igen mot skåne så nu får vi se.. grejorna jag bestälde från singapore hamnade i schweiz sen tillbaka till singapore o sen sverige men... jag har ju inte haft användnig av dom ändå förens bössan har funkat.
tur att man inte är den stressade typen.

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Kugg mot kugg låter mycket märkligt. Fjäder mot pistong mot kugg mot kugg mot kugg mot ARL är så mekanismen är beskaffad. Det är ARL som låser boxen när fjäderns motstånd i andra änden blir för stort för motorn. Något annat kan inte hända om sakerna är korrekt monterade och hela. Om något däremot har skurit eller om boxen är rejält felshimmad kan det hänga sig på andra ställen men detta hände väl efter reparation?

Ska man säga en gång före o två gånger efter.. twist. Ja alltså kugghjulen går ju i varandra. Men vad jag förstod han menade så hade den låst sig kugg mott kugg. Vilket då innebär ett jädra (orimligt) glapp.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ja, boxen måste vara totalt felshimmad för att det ska kunna ske. Det är något jag har svårt att tänka mig att både JG själva och CG därefter upprepat om de faktiskt varit inne i boxen. Jag utgår här ifrån välvillighetsprincipen och antar att de inte skulle ge sig på att försöka reparera en AEG utan grundläggande kunskaper.
Det låter helt enkelt konstigt. Nu får du ju en ny bössa så det är väl knappast lönt att spekulera vidare. Risken för ytterligare en citron bör vara ganska liten. JG håller generellt sett hygglig kvalitet.
Det låter helt enkelt konstigt. Nu får du ju en ny bössa så det är väl knappast lönt att spekulera vidare. Risken för ytterligare en citron bör vara ganska liten. JG håller generellt sett hygglig kvalitet.

JG yes stämmer vad jag läst o förståtts. CG? Reperatör- fondprudukter. jag kan ju ha missuppfattat honom.. me ja jag frågade ju, o va han sa så.. dom bytte ut pistongen o dreven samt satte i kullager så ja. Måste varigt osannolik otaight i gear boxen om det ovanstående skulle hända. Men men nu ska vi se fick sms från posten att den nya kommit.