"Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjälp!
Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä
Nackdelen jag varit med om är att de går i sönder skit lätt. Dränker ändå skiten i silicon spraj innan jag sätter i dom... Verkar knappt funka med silicon gummit, dock är det positivt då den sitter tätare i hop huset. 

De svider när jag kissar.
det blev ett sånt här http://www.airsoftgi.com/product_info.p ... s_id=10696 på rekommendation av personalen på Striker,
och 2000st guarder 0,40 BBs =) spel i morgon!
och 2000st guarder 0,40 BBs =) spel i morgon!
Inte för att vara sån, men det känns rätt onödigt att du frågar nåt i denna tråden o vi svarar till dig men du skiter helt i svaret.
Har aldrig hört talas om det gummit, antar att du kommer lära dig av dina misstag anyway.
Har aldrig hört talas om det gummit, antar att du kommer lära dig av dina misstag anyway.
jag inhämtar åsikter och råd lite varstans ifrån, bara för att du bidrar med din åsikt betyder inte att jag kommer göra som du tycker, och inte heller att jag skiter i vad som skrivs. Er input är en av flera faktorer i vad jag tar för beslut!
Får man fråga vad som får dig att lyssna på folk i affärer som antagligen aldrig har spelat med en bolt bössa istället för folk som gjort det i 5-10år?
Precis som folk som lämnar in sina bössor till combatzone, 2 lök o jag är inte ens säker på att dom öppnar gearboxen.
Jag hittar hellre fakta om personer jag ska lyssna på sedan utgår ifrån det. Stygge o Kimjoh560 är lite av bolt "gudarna" på as, då tänker jag speciellt på Stygges bolt tråd. Finns antagligen många som har en bolt bössa som går i 200ms, men sen att lägga tid på att både fixa bössan o samtidigt skriva en uppslagsbok till tråd är de inte många som orkar göra.
Sen varje gång man loggar in har Kimjoh560 skrivit i varenda tråd i sniper fliken.
Aja, hoppas mest du blir nöjd med din bössa! En sak till, vad för spacers har du runt inner-pipan? Märkte en stoooor skillnad när jag använde eltejp i "ringar" istället för de fladdriga gummi ringarna man fick till.
Precis som folk som lämnar in sina bössor till combatzone, 2 lök o jag är inte ens säker på att dom öppnar gearboxen.
Jag hittar hellre fakta om personer jag ska lyssna på sedan utgår ifrån det. Stygge o Kimjoh560 är lite av bolt "gudarna" på as, då tänker jag speciellt på Stygges bolt tråd. Finns antagligen många som har en bolt bössa som går i 200ms, men sen att lägga tid på att både fixa bössan o samtidigt skriva en uppslagsbok till tråd är de inte många som orkar göra.
Sen varje gång man loggar in har Kimjoh560 skrivit i varenda tråd i sniper fliken.

Aja, hoppas mest du blir nöjd med din bössa! En sak till, vad för spacers har du runt inner-pipan? Märkte en stoooor skillnad när jag använde eltejp i "ringar" istället för de fladdriga gummi ringarna man fick till.
Den som känner sig kreativ kan gjuta en spacer till sin VSR. Vanliga spacers är väldigt svåra att tillverka eftersom pipan är konisk.
Fogskum borde fungera jättebra. Ska testa det när vädret tillåter.
24 oktober 2012, 15:05:
Fogskum fungerar skitbra. Testade förut
Fogskum borde fungera jättebra. Ska testa det när vädret tillåter.
24 oktober 2012, 15:05:
Fogskum fungerar skitbra. Testade förut

Lgt. Skalptagare
Jag är tyvärr en sucker för folk som låter övertygade när de berättar om vad de tycker är bra..
kan mycke väl bli att jag byter gummi snart, ska testa mig fram,
vill också tillägga att jag verkligen uppskattar era råd, har bara svårt att stå emot när en bra säljare drar sin "jaha, skaru ha den, varför då? varför inte den här som vi tycker är asbra och kostar lika mkt?"
min senaste upptäckt är ett problem med min PDI VSR hopup chamber v.2
Det verkar som spacern varit för liten, och/eller o-ringarna som tvingar ner hop-armarna på spacern på gummit för svaga.
Testade med full hop och kunde med en bläckpennas "inner-pinne" med näst intill minimalt tryck peta en BB förbi hop-gummit (så ska det väll inte vara?? ). Har nu ghetto-moddat lite och skurit en bit av nämnda bläckpenne-del som spacer (hård plast, böjs inte, dåligt?) samt tejpat under hop-armarna för att få större tryck ner i pipan. nu är det mer motstånd när BB ska förbi hopgummit. ska köpa o-ringar i dag och sätta dubbla som trycker ner hop-armarna, upplever inte att dom som hänger med orkar trycka ner armarna ordentligt.
har också efter mycket om och men chronat bössjäveln! (med ovan nämnda ghetto-mod men med hoppen på noll)
den chronade 127-135 med 0,4 BB, så motsv kring 170 med 0,2, inget fel där iaf imo...
kan mycke väl bli att jag byter gummi snart, ska testa mig fram,
vill också tillägga att jag verkligen uppskattar era råd, har bara svårt att stå emot när en bra säljare drar sin "jaha, skaru ha den, varför då? varför inte den här som vi tycker är asbra och kostar lika mkt?"
min senaste upptäckt är ett problem med min PDI VSR hopup chamber v.2
Det verkar som spacern varit för liten, och/eller o-ringarna som tvingar ner hop-armarna på spacern på gummit för svaga.
Testade med full hop och kunde med en bläckpennas "inner-pinne" med näst intill minimalt tryck peta en BB förbi hop-gummit (så ska det väll inte vara?? ). Har nu ghetto-moddat lite och skurit en bit av nämnda bläckpenne-del som spacer (hård plast, böjs inte, dåligt?) samt tejpat under hop-armarna för att få större tryck ner i pipan. nu är det mer motstånd när BB ska förbi hopgummit. ska köpa o-ringar i dag och sätta dubbla som trycker ner hop-armarna, upplever inte att dom som hänger med orkar trycka ner armarna ordentligt.
har också efter mycket om och men chronat bössjäveln! (med ovan nämnda ghetto-mod men med hoppen på noll)
den chronade 127-135 med 0,4 BB, så motsv kring 170 med 0,2, inget fel där iaf imo...
Om du sätter dubbla o-ringar kommer du att få problem med att få in hopuphuset i pipan eftersom det kommer bygga i ovankant. Du kan testa att använda en bit isolering från en kabel som spacer och att ersätta gummiringarna med gummisnoddar. Alternativt att peta i någonting i spåren för o-ringarna på hopuphuset så att de blir mer spända.
Lgt. Skalptagare
satte 2 lager väv-tejp (~silvertejp) under hop-armarna och bytte o-ringarna mot gummiband, original-spacern får vara kvar för jag hade inte lämplig tjocklek på elkabel,,,
men nu jävlar tar hoppen!!
Stråssa batalj på söndag, hoppashoppashoppas det funkar bra
men nu jävlar tar hoppen!!
Stråssa batalj på söndag, hoppashoppashoppas det funkar bra

Var exakt sitter silvertejpen?
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger