MP7 - MP9 skillnad

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
liimpan922

MP7 - MP9 skillnad

Inlägg av liimpan922 »

Hallå!

Har funderat ett tag nu på att köpa TMs nya MP7 GBB när den släpps. så har lite frågor om de är nån som vill vara vänlig att svara på , uppskattas verkligen!

1. Är de stor skillnad på MP7orna och MP9orna?

2. samt hört att TM brukar ha bra gas bössor, stämmer?

3. själv har jag endast bara spelat med AEG bössor och gaspistoler, är de mycket problem med GBBR ?

4. Hittat från en sida med TMs mp7a plus 7 magasin ( ink de man får med ) för 6300 , bra pris?

Tack på förhand!

Le Gradovic

Re: MP7 - MP9 skillnad

Inlägg av Le Gradovic »

Tycker det låter som en toppendeal. Nu kanske det känns lite som att köpa grisen i säcken när det inte finns några recensioner ute på TMs MP7 GBBR, men håller den hälften av kvaliteten från deras pistoler så är det gott nog. Risken är dock överhängande att det kommer att vara plastbolt i den, likt KSCs version av KWA MP7. Detta då Japan har lagverk som förbjuder slutstycken i metall. Det kan hända att de jobbat sig runt detta, men jag anar att det kommer att resultera i ganska låg rekyl.

Dock skulle jag vilja påstå att ett lätt slutstycke och låg rekyl gör vapnet till ett riktigt bruksvapen snarare än det sedvanliga realismverktyg GBBR normalt får agera. En gaseffektiv bössa med TMs välbeprövade magasin (brukar hålla tätt i eoner av tid) bör kunna spara dig en hel del huvudbry som normalt anbefaller vanliga GBBR-vapen.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

okej tackar för info! :) vi snackade ju lite där på Farbriken senast !

men håller plastbolt länge? eller är den enda skillnaden själv realismen ( rekylen ) ?

men du föredrar då MP7an före MP9an ? :)

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jag blir lite tveskam till om trådstartaren vet skillnaden på MP7 och MP9, no offense, men det är två helt olika märken och modeller;

HK MP7 (KWA), den som TM skall släppa

Bild

B&T MP9 (KWA), inget som TM har i pipen vad jag vet

Bild

Ha i åtanke att TM saker är designade för Japanske marknaden och den svagare gasen 134a, medans KWA klarar Green Gas rakt ur lådan, dvs. den gas som är mest använt i Sverige.

Ja, TM gör bra gasvapen, om man hanterar och använder dom rätt, se ovan ang. gasen.

Det är nog relativt "mycket mer" problem med en GBB/GBBR än en AEG men jag tycker personligare det är enklare att mecka mekaniskt än elektriskt. MP9an har sina egenheter och svagheter, som till exempel nozzles som spräckts och returfjädrar som går av etc. Men det finns delar för att lösa det. För MP7an så vet man ju som sagt inte föränns den är släppt.

Är det din första GBB som du kikar på så hade jag nog valt en mer beprövad modell först eller avvaktat till TMs är släppt och "verifierad".

Ja, det låter som en bra deal får jag säga.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Mp9 har metallbolt och både låter och sparkar bra. Smörj den ordentligt så funkat den utmärkt.

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

okej tackar för svar ! jo hade i tankarna de att Tm kanske skulle basera sin Mp7 på KWAs , men då kan man ju mest fråga om KWAs är bra. Men man tycker ju de om att eftersom många säger att TM gör bra gasvapen så tycker man ju de borde vara fel om dom inte klarar av den "vanliga" Green Gas som flesta kör med. eller är jag helt ute och cyklar?^^

Jo jag ska vänta tills mars att beställa den då gas perioden är slut typ så ingen idé att köra med den då :)

jag gillar båda i designmesigt , men MP7an är jag mest inne på då jag har haft en AEG Mp7 innan.

åter igen , tack för svar!

Packe

Inlägg av Packe »

Fördelen med KWA/KSC är att från KWA's proshop kan man nästan köpa allt som kan behövas vid reparation, detta har inte TM, men TM har oftast många fler eftermarknads tillverkare som gör nya delar, så det jämnar nog ut sig där.

Enda problemet med MP9 är att den har ganska hög FPS ur box på green gas. Men det går att fixa med lite nya delar för någon hundralapp. Själv så föredrar jag MP9 då jag tycker bättre om hur den ligger i handen kontra MP7, tycker även bättre om ergonomin på den, men om du gillar MP7 så ta den.

Angående TM vs KWA vågar jag inte säga något då den precis släppts.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Skriv svar