Dboy 416

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
JPLARSSON

Dboy 416

Inlägg av JPLARSSON »

Någon som har erfarenhet av denna bössa?
Är det något att ha?
Både kosmetiskt och funktionellt det vill säga.
Kan man lätt byta det interna?

Jag vill kort och gott veta om det är en bössa värd att
lägga pengar på.

Juveltjuven

Re: Sv: Dboy 416

Inlägg av Juveltjuven »

Jarp. Haft en hela sommaren. Tuffar på bra, min chronade 115m/s med 0.20, stabil och nice externt imo. Dock var jag aldrig in i boxen på den så det interna kan jag inte säga mycket om.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

JPLARSSON

Re: Dboy 416

Inlägg av JPLARSSON »

OK!
Tack för svaret =) ! Det är ju en jävla prisskillnad på VFC och Dboys! Frågan är ju hur mycket cash man kommer upp i innan Dboyen ens blir i
närheten så bra som man förstått att VFCs ska vara.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Tja, bra, alltså: en Dboys kan hålla i evighet. VFC har nog snyggare finish, kanske bättre pipa invändigt, men skillnaden är knappast enorm. Skillnaden är att VFC är bra kvalité, Dboys kan vara, och är oftast, helt ok.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

JPLARSSON

Inlägg av JPLARSSON »

Ok, thanks for the info :)

Helge

Inlägg av Helge »

Och nu till den tråkiga delen av historian...

Först och främst så satt orginalmaggen så otroligt löst så att dom omöjligt kunde sitta kvar för egen maskin, så fick schimsa upp maggbrunnen med lite tunn aluminiumplåt. Sen gick den helt okej tills efter tre dagar då nozzlen gick sönder så fick riva ner bössan och byta den samtidigt som jag schimsade om den.
Sedan efter två helgers spel så fick jag CA döden, dvs metallpiggen som sitter bakom släden i SA hade gått av, så fick borra ur den och gjorde en snygg lösning så den fungerade bra igen. Och efter två helger till så sprack växelådan i framkant :| Så nu sitter det en ClassicArmy låda i den.

Jag har inte varit i kontakt med återförsäljaren än men en ny växelåda ska jag i alle fall ha av dom då den inte ska paja efter ca 1,5 månaders sparsamt användande med orginalprylar i.

Sen har jag en polare som med har en Dboy och den funkar klockrent så har du tur så är det en helt okej bössa. Tycker den är snygg och rejäl efter att man dragit alla skruvar med locktight och fixat så är det inget wobbel att tänka på i den.

Så om du är beredd på att byta växelåda i den så är det ett kanonköp!

Juveltjuven

Re: Sv: Dboy 416

Inlägg av Juveltjuven »

Min gearbox funkade klockers. M
Låter som att du fick ett måndagsex.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

JPLARSSON

Inlägg av JPLARSSON »

Ja kinasaker har ju en tendens att variera,
det har man juförstått. Hur mycket cash tror du, Helge,
att du fått slänga ut på den när den är väl
fungerande då?

Det där med maggen känner jag igen ifrån
diverse youtubereviews.

Detta är väl varför tex rödastjärnan skriver
att de inte lämnar samma garanti på
Dboys bössorna som på de andra.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Jag köpte min VFC 416 när gen 2 kom ut (runt 2006-2007), dom första med korrekta trades/markings.
Den tuffar på än idag (bytte dock gearbox totalt, inte för att den förra blev dålig, utan för att jag ville ha en ännu tightare bössa).
Sålde den till Kvarnen för ca: 2 veckor sedan. Saknar den redan.

En VFC bössa är alltid värd sina pengar, att jämföra en kinaklon med en fin ny VFC är som att jämföra en subventionerad skoldator med en fin spelburk du byggt själv.

Du får vad du betalar för när det gäller VFC, ingen anledning att spara in 2k och köpa en klon som inte ändå håller måttet.
Som backupbössa så ser jag inget problem med en sådan, men som primär så vill (IAF JAG) man ju ha något som verkligen är "the bee's knees".
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

JPLARSSON

Inlägg av JPLARSSON »

Jag tackar och bockar än en gång för bra svar.

Misstänkte att VFC skulle va bra skit.
Det är väl dumt att snåla i guess.

Skriv svar