Swiss Arms SAR-10
Re: Swiss Arms SAR-10
A&k SVD går i 200 ms om du bara pillar i en starkare fjäder.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Exakt men det är en ryss bössa + fjäder bolt och har ett kasst laddnings handtag. körde med Real sword svd bolten förut och det är samma sak 100 skott sen vill man inte spela längre.
//Dill
//Dill
Carpe Noctum
Njea det där har ju också med smak / tycke / muskler att göra också. Alla har inte problem med laddhandtaget och dom som har det kan köpa en extender. Sedan fjäder , javisst, men den klassas som Bolt precis som efterfrågades i frågan jag svarade på.
Real Sword har inte gjort en SVD bolt. Det är en AEG och den fungerar hur bra som helst.
Om man letar bland "2xAApewpew" modellerna och enbart är intresserad av ett högt trim finns säkert inte mycket som slår SAR-10. Men för de pengarna du har lagt på din bössa kan man få betydligt mer för pengarna. Men antagligen inte om man har inställningen att man bara vill byta pipa och hopup.Du får gärna ge tips på en bolt annars som jag kan släng in en ny pipa och hopup och ha en 200 bolt direkt.
Lgt. Skalptagare
Jag har lagt 1500 på bössan, sen hop-up och pipa för ca 2500 så ja runt en 4000kr och då köpte jag en dyrare pipa. Jag har aldrig hört eller sett ett billigare alternativ att bygga en stabil 200 bolt.
// Dill
// Dill
Carpe Noctum
Jag tror du stirrar dig väldigt blind på utgångshastighet. Det går alldeles utmärkt att bygga bra bössor i den prisklassen om man vet vad man gör. 200 m/s är tveksamt eftersom de billigare vapnen har cylindrar av aluminium. Men jag har byggt flera väldigt bra bössor med 185 ish trim för de pengarna. Mitt senaste projekt låg långt under 4000 och kunde alla dagar mäta sig med min VSR som kostade en halv förmögenhet. Pengar är långt ifrån allt om man bara orkar engagera sig.
Co2 och gasdrivna vapen tappar hela tiden tryck och därmed utgångshastighet. Den direkta konsekvensen är sämre precision, oavsett märke och tillverkare. Därför väljer de med höga krav på sina vapen ofta att HPA-konvertera sina vapen eller att använda fjäderdrivna vapen. 1000-2000 kulor är inte ens en burk så om du menar att den är hållbar så låter det som en ganska tveksam slutsats att dra.
Jag tror att våra referensramar är extremt olika. Och när det gäller begreppet stabilitet pratar vi nog till och med olika språk.
Co2 och gasdrivna vapen tappar hela tiden tryck och därmed utgångshastighet. Den direkta konsekvensen är sämre precision, oavsett märke och tillverkare. Därför väljer de med höga krav på sina vapen ofta att HPA-konvertera sina vapen eller att använda fjäderdrivna vapen. 1000-2000 kulor är inte ens en burk så om du menar att den är hållbar så låter det som en ganska tveksam slutsats att dra.
Jag tror att våra referensramar är extremt olika. Och när det gäller begreppet stabilitet pratar vi nog till och med olika språk.
Lgt. Skalptagare
Nu pratar vi ryskt här när jag nämner SVD självklart. Men du efterfrågade en boltbössa som klarar 200 utan att göra världens dyraste moddar. Priset på ett SVD bygge ligger som följande:
A&K SVD ~1100 inkl frakt
Airsoftpro Triggerbase 275:-
Ny pistong 295:-
Då hopuphuset duger riktigt bra original (för att vara ett budgetbygge) Så slänger du i en 650mm precpipa kostnad ~700:-
Posp sikte ~700 :-
Ny SP170 fjäder 100 spänn
Totalt: 3070 viking dollars för en bössa med bra precission och som chronar (eftersom du tjatar om det) en bit över 200 ms.
A&K SVD ~1100 inkl frakt
Airsoftpro Triggerbase 275:-
Ny pistong 295:-
Då hopuphuset duger riktigt bra original (för att vara ett budgetbygge) Så slänger du i en 650mm precpipa kostnad ~700:-
Posp sikte ~700 :-
Ny SP170 fjäder 100 spänn
Totalt: 3070 viking dollars för en bössa med bra precission och som chronar (eftersom du tjatar om det) en bit över 200 ms.
Allvarligt KimJoh, sitter du på forumet kl 5:50 på morgonen. Jag hoppas verkligen du har ett nattjobb 
Sorry for offtopic
I övrigt håller jag med KimJoh i allt det han säger. Det går att komma billigare undan men då ska man verkligen veta vad man gör; inget man gör med bra resultat på sin första bössa.

Sorry for offtopic
I övrigt håller jag med KimJoh i allt det han säger. Det går att komma billigare undan men då ska man verkligen veta vad man gör; inget man gör med bra resultat på sin första bössa.
Hehe, faktiskt inte längre även om 05.00 brukar vara standard. Vaknade för att peta i mig nya smärtstillande. De brukar släppa ungefär då. Sen är det bara invänta att de kickar in så man kan sova ett par timmar.
#sjukskriven
#sjukskriven
Lgt. Skalptagare
Kapar ämnet med ett par snabba frågor, då den stora, fina SAR10-tråden på gamla Airsoftsverige gått i graven och inte går att få upp, ens med Wayback Machine:
1. En gång för alla: Är vapnet kompatibelt med VSR-delar (bortsett från slutstycket, givetvis)? Främst tänker jag på kolven, vapenkroppen/"lådan" och hopup-hus, men även slutstyckets laddhandtag.
2. Vad är den maximala längden på innerpipa som får plats i ytterpipan, utan att använda signaturdämpare?
1. En gång för alla: Är vapnet kompatibelt med VSR-delar (bortsett från slutstycket, givetvis)? Främst tänker jag på kolven, vapenkroppen/"lådan" och hopup-hus, men även slutstyckets laddhandtag.
2. Vad är den maximala längden på innerpipa som får plats i ytterpipan, utan att använda signaturdämpare?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar