G&G GF85 GL (AK5,FN FNC green)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Soverejn

G&G GF85 GL (AK5,FN FNC green)

Inlägg av Soverejn »

Ska köpa min första AEG efter Nyår någon gång, tittade först på G&G's Colt licensierade, Full Metal M4 CQB-R men sedan fångade AK5:an mina ögon. Tyvärr så ligger den lite väl över min budget, speciellt om inte batteri och laddare följer med. (http://www.cyberphoto.se/info.php?article=AK5). Jag har skannat alla butiker nedanför men inte lyckats hitta den i över huvud taget, hoppas det finns något jag missat som ni kan upplysa mig om, har även kollat på Redwolf Airsoft men med fraktkostnaden, tull och momskostnaden och väntetiden så är det inte värt det :(

Inom EU (Fritt från moms och tull)
AirsoftPro (Tjeckien) Omdömen
Airsoft Sports (Österrike) Omdömen
ASG Shop (Polen)
Begadi (Tyskland) Omdömen
Firesupport (Storbritannien)
GunFire (Polen) Omdömen
Powair6 (Frankrike)
PtwZone (Danmark) Information
SpecShop (Polen)
TaiwanGun (Polen) Omdömen

Bloodneed

Re: G&G GF85 GL (AK5,FN FNC green)

Inlägg av Bloodneed »

Om du söker omdömmen i
Återförsäljare finns det faktiskt omdömmen för vissa du listar under just omdömmen om åtetförsäljar delen av forumet ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Endymion

Inlägg av Endymion »

Jag har sett åtminstone 2-3 AK5or på köp&sälj här på forumet den senaste tiden. Värt att kolla upp kanske?

_HeReTiC_

Inlägg av _HeReTiC_ »

Har en ak5a från g&g o är riktigt nöjd,dock va problemet med att det inte fanns några hos ÅF, köpte den av en kompis till slut. Det är mycket pengar för en men kan man lägga lite o sen även uppdatera den så är det en mycket fin skogsbössa :D

Har madbull 6.03 precpipa,madbulls röda gummi och en ny motor i o den går 127-130 ms o 60 m långt o rakt.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

Sörmlands Support Team

Soverejn

Inlägg av Soverejn »

Vad kör du med för ammunition? Snubbarna från Cybairgun kronade den till 1,67 Joule och 129,4 mps med de vanliga delarna(0,20g), dom slängde bara in ett batteri på 9,6V 1600mAh NIMH (9,6V = 8 celler). Så den är ju inte så dålig stock heller verkar det som, den har både känslan och prestandan, därför är den väldigt intressant för mig.
Senast redigerad av 1 Twist, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte inlägget precis ovanför.

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

Som _HeReTiC_ hade även jag en ak5.
Det som satt i den var. Madbull fjäder, 110. (cronade 128) prövade med madbulls 120 fjäder först, men cronade 140 då.
Madbull precpipa, madbull gummi och 3.2 merf mosfet. + att den var tätat.
Körde med 11V lipo. Väldigt rapp, gick otroligt långt och rakt.

Dock så var ju en del bytt i den. Har även haft den korta varianten av ak5 (skiljer 4-5 cm bara.)
Enda som vart gjort i den är madbull gummi och 90 fjäder. (hade bössan som cqb bössa, därav den korta modellen.)

I båda bössorna använde jag JBU´s 0.28 bbs. Funkade klockrent!
/ Tobbe

edit: båda bössorna kommer från airsoftbutiken.se

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Vänligen läs forumets regler angående citat.

Batterier och laddare som medföljer är med mycket få undantag skräp så låt inte det avleda dig. Skaffa ett 7,4 V LiPo och en lämplig laddare så är du good to go. Det kostar nästan inget om du handlar från tex Hobbyking.

AK5 är en stabil bössa för övrigt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar