PTW och LiPo???
Re: PTW och LiPo???
Det handlar nog inte om motorerna i ditt fall... Har du några klämda kablar eller så?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
Re: PTW och LiPo???
Det som kan hända när man kör med lipo batterier är att bakre kretsen brinner, motorerna brukar sällan dö pga lipo-batteriet.
jag själv har kört med ett 5000mah 11.1v 60c i min tidigare M16, en -07 med alt vad det innebär. Funkade hur bra som helst i drygt 1,5 år sen brann bakre kretsen.
Men -07 motorn funkar fortfarande hur bra som helst.
I alla mina andra ptw'er kör jag 11.1v 2400mah 20c oavsett cylinder, aldrig haft en motor som pajat pga det.
jag själv har kört med ett 5000mah 11.1v 60c i min tidigare M16, en -07 med alt vad det innebär. Funkade hur bra som helst i drygt 1,5 år sen brann bakre kretsen.
Men -07 motorn funkar fortfarande hur bra som helst.
I alla mina andra ptw'er kör jag 11.1v 2400mah 20c oavsett cylinder, aldrig haft en motor som pajat pga det.
- Twist
- Sysop
- Inlägg: 1677
- Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
- Ort: Teckomatorp
Re: PTW och LiPo???
Det finns ingen teknisk anledning till att just LiPo skulle döda motorer. Jag har dock en misstanke om att det är bromsningen som motorerna tar stryk av och ju snabbare ROF desto häftigare blir inbromsningen. Det är mer energi som måste absorberas helt enkelt. Om man får högre ROF av ett batteri, LiPo eller inte, så borde därmed även risken för en skadad motor öka. Logiskt sett alltså...


Re: PTW och LiPo???
@Twist
Låter , som du säger , logiskt.
90-95% av alla bollar jag skjuter iväg skjuts med singel , kan vara det som dödar mina motorer
Vi tränar mycket cqb (minst 1gg/vecka) , och jag ser en större utmaning i att spela på singel men det får jag kanske sluta med
Låter , som du säger , logiskt.
90-95% av alla bollar jag skjuter iväg skjuts med singel , kan vara det som dödar mina motorer

Vi tränar mycket cqb (minst 1gg/vecka) , och jag ser en större utmaning i att spela på singel men det får jag kanske sluta med

----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
- Twist
- Sysop
- Inlägg: 1677
- Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
- Ort: Teckomatorp
Re: PTW och LiPo???
Ja, det skulle kanske kunna vara en del av förklaringen till att du har haft så mycket motorproblem.


Re: PTW och LiPo???
jag upplever att det är de"äldre" modellerna som är känsliga för lipo 09 och framåt har jag inte hört några problem gällande lipo...
Vilja, Rätt & Mannamod.
Re: PTW och LiPo???
Det Twist säger kan säkert stämma. Körde med 11.1v Li-Po på Mobile Inf 2 för första gången och den fungerade bra med 130 cyl hela dagen, tills jag bytte till 90 och skjöt några salvor... Roffen kändes dock inte extremt högre än med 130an, och det konstiga var att den fungerade genom hela eldstriden på natten och felet upptäcktes inte fören morgonen därpå. Det kanske var för extremt att köra 11.1v till 90 cyllen, who knows?
-
- Inlägg: 29
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm
PTW och LiPo???
Kör 11 v lipo på 20c typ enbart på semi med 90 å 130 cylle inga problems, låter som du har något mer fel en motorn i detta fall
U mirring brah
Re: PTW och LiPo???
Det borde ju tekniskt sett vara säkringen som går först.
Sen kretskorten. Inte motorn. Eller är jag ute och cyklar?
Sen kretskorten. Inte motorn. Eller är jag ute och cyklar?
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se