Jag undrar om det är någon som vet hur man plockar en A.P.S AK47 eller om
det finns någon tråd på gamla forumet hur man gör det.
Jag ska byta ut innerpipa och jag är nybörjar när det kommer till att mecka med
bössan. Så jag vill gärna veta vad jag gör/ska göra innan jag hoppa på den.
btw..bör jag byta Hop-upen när jag ändå byter innerpipan?
tack på förhand
//Byakhee
Plocka isär en A.P.S AK47
Re: Plocka isär en A.P.S AK47
APS är ju rebrand av någon annan fabrikör så det är lite svårt att veta. Hopupgummi skadar nog inte att byta för övrigt...
Om du vänder bössan upp och ner; finns det två skruvar mellan handguard och magasinbrunnen? Isåfall är det TM-standard, och du skruvar upp dessa skruvar.
Om inte är det antagligen VFC-standard, vilket är bra. I detta fall, plocka bort handguarden och banka ur de två pluggarna som sitter tvärsigenom/över pipan. Glöm inte att det sitter en stoppskruv under siktesblocket som skruvas ur med insexnyckel innan du tar bort den större pluggen. Sedan kan du enkelt dra ur hela fronten från receivern. Glöm bara inte att skruva ur hophuset ur dess fäste.
Om du vänder bössan upp och ner; finns det två skruvar mellan handguard och magasinbrunnen? Isåfall är det TM-standard, och du skruvar upp dessa skruvar.
Om inte är det antagligen VFC-standard, vilket är bra. I detta fall, plocka bort handguarden och banka ur de två pluggarna som sitter tvärsigenom/över pipan. Glöm inte att det sitter en stoppskruv under siktesblocket som skruvas ur med insexnyckel innan du tar bort den större pluggen. Sedan kan du enkelt dra ur hela fronten från receivern. Glöm bara inte att skruva ur hophuset ur dess fäste.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
APS är väl ingen rebrand?
Dem har väl ett helt eget system som inte heller är helt kompatibelt med TM-delar.
Dem har väl ett helt eget system som inte heller är helt kompatibelt med TM-delar.
Åh, det är mycket möjligt. Jag hade för mig att jag sett någon APS i plast av TM-modell, men det kan ha varit felaktig information!
И если в поход cтрана позовет
Jag kollade bössan och den har inte två skrivar mellan handguard och magasinbrunnen så då antar jag att det är en VFC-standard. Men jag ser inga direkt a pluggar fast dom kanske är överprayade.
Det är såklart en sak jag borde kolla upp först innan jag beställer delarna, vad för delar som är kompatibla med den.
Det är såklart en sak jag borde kolla upp först innan jag beställer delarna, vad för delar som är kompatibla med den.
Senast redigerad av 1 Supernaut, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Fixade felaktig citering.
Anledning: Fixade felaktig citering.
Med pluggar menar han pinnar. Metalpinnar som låser framsiktet, gasblocket, pipan osv på en ak.