Nånting saknas! Tipsa gärna då fantasin tagit slut!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
sodastreamadoboy

Nånting saknas! Tipsa gärna då fantasin tagit slut!

Inlägg av sodastreamadoboy »

Tja!
Har oftast detta som syns på bilderna men tycker något saknas för att det ska se någorlunda äkta ut, försöker inte efterlikna något speciellt är väl något mellanting mellan PMC och brittisk SF.
Tipsa gärna! Helst till min mail jocke-_@hotmail.com då PM inte verkar funka så bra sen jag bytt till nya forumet :( Får typ vart annat...
Utöver det som syns på bilderna har jag nu min M9 i ett serpa på bröstet istället och nån patch mer men annars samma!

PS. Har hagel oxå, därav bältet som ser jättedumt ut om någon undrar ;)

Bild Bild Bild Bild Bild

p33krN

Re: Nånting saknas! Tipsa gärna då fantasin tagit slut!

Inlägg av p33krN »

Det är alltid enklare att försöka härma något på bild, eller där du vet specifikt vilken utrustning du ska ha.

Så mitt tips är att ta reda på något som du gillar och sen satsa 100% på det.

spinko

Inlägg av spinko »

spela med allt så kommer du nog upptäcka vad som saknas. Om du inte gör en impression så välj det som behövs och sen kan du välja vad som är snyggt.

Annars finns ju: http://www.youtube.com/watch?v=FrAIFP2pfew
UPS Kanske, kanske inte

"om man hänger upp och ner kan man slappna av på ett annat sätt"

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Knutna kängor och patina.

EDIT: Det där lät lite tjurigt. Menar att allt ser för rent och oanvänt ut. Kör saker i tvättmaskinen med vittvättmedel, spring med dem i regn och slask, rulla dig i grus, använd sakerna. Det är det mest avgörande för att få det att inte se ut som airsoft.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

personligen, och detta är högst personligt . jag skulle satsa på någon ny väst/sele och på en taktisk hoodie/ alt ny överdel . något mail får du inte ..det är ju bara att logga in och hålla koll här :P ?
CTR EP3 Championship White, nuff said

sodastreamadoboy

p33krN:

Givetvis men försöker inte efterlikna något speciellt som sagt så vet inte riktigt där? Utöver detta har jag acu ställ och en tan ibh hjälm typ och nåt mer gevär och är rätt nöjd med hur det funkar som jag har nu så känns ovärt att byta när det sitter bra. Västen var billig och stabil som fan när jag skurit ut från ett liggunderlag och lagt i som plates!

spinko:

Har ju gått på vad som är snyggt endel givetvis men, hade en ciras innan men den va så jävla stor och bökig så den sålde jag och skaffa denna istället. hade en mich hjälm men den va tung och satt inte bra så gjorde om min gamla skatehjälm som inte väger något och sitter kanon ;)
Den videon har en ju sätt innan och hade man pengar i plånboken hade nog garderoben sett ut liknande hehe

Supernaut:

Givetvis knyter man kängorna innan man lämnar lägenheten men tyckte att de inte behövdes när man bara skulle fota lite snabbt hehe.
Ingen fara men jag har faktiskt tänkt på det att det kan va att det ser för nytt ut, har ju vart på några spel men inte tillräckligt med denna uppsättning än.

Bloodneed:

Västen behåller jag nog då jag tycker den sitter gött efter jag satt i liggunderlag som "plates" som jag skrev här över :) Har faktiskt vart inne på nåt åt det hållet för den är så jävla varm (kanon när man vart på vinterspel men) men har inte riktigt hittat nån än, länka gärna nåt tips eller så!
Tänkte bara skriva med det ifall så inte nån blir arg om jag inte svarar på deras PM :P

peterpan

Inlägg av peterpan »

Ser ju bra ut bara lite oanvänt tycker jag!

sodastreamadoboy

Får hitta något lerigt sandhål i närheten och börja rulla bara ;)

p33krN

Inlägg av p33krN »

Ok, men vad du kan göra med detta du redan har så;

-Skaffa plattor i plast, fyll dem med sand eller fogskum så att dem inte sjunker ihop. Då ser västen bättre ut, t.ex på ryggen, där den nu följer ryggen istället för att vara hård platta.
Sådana: http://www.ebairsoft.com/sapi-ballistic ... -2120.html

-Smutsa ner.

-Skippa goggles, det är sällan man använder goggles i öppet fält. Dock så kan du se goggles i CQB pga splitter osv. Sätt dem dock gärna på hjälmen ifall det skulle bli sandstorm ;)

-Skippa shemagh.

-Skippa hagelpatronbältet.

-Sätt ACOG-siktet längre bak på grund av eye reliefen på ett riktigt ACOG.

-Buntband, lysstavar, EMT Shears, tejp, C.A.T/tourniquet - är saker som man brukar ha nära till hands, t.ex i mollen.

-Magasinen ska peka mot vapenhanden

Carnated

Inlägg av Carnated »

Du har fått en del tips men tänk så hära. Är detta uppdrags aktuellt? Med andra ord kolla om något du använder verkligen behövs för just det spelet/ den uppgiften. Sedan bör man undvika kina tillverkat då det ofta ser fail ut i kulörer eller detaljer.
Där efter kan man göra som jag själv och ta mycket inspiration på utrustning från riktiga styrkor och blanda inte mellan olika nationer utan håll dig till en. Försök helst köpa riktigt med. Det är detaljerna som gör det. Sedan säger ju så klart plånboken sitt om det.. det tror jag många av oss känner allt för väl igen...

Skriv svar