Sänka utgångshastighet Lite. (ca 3-4 m/s)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
pullmanswe

Sänka utgångshastighet Lite. (ca 3-4 m/s)

Inlägg av pullmanswe »

Hej,
Jag har en JG g36c som i dagsläget gör 90-91 m/s med 0,25 och jag vill ha ner den till CQB enligt VSAFs tabell, Alltså 89,4 m/s
Jag vet inte vad det sitter för fjäder i den idag, och jag har inte tid/ork att testa mig fram till vilken fjäder som skulle få mitt mål att uppnås.

Så det jag skulle vilja ha hjälp med är ett sätt att sänka fps;en utan fjäderbyte, några idéer?
Skulle ett hårdare hopupgummi hjälpa eller skulle det bara döda kulbanan? Sitter ett transparent guarder silicongummi i idag.

ministry

Re: Sänka utgångshastighet Lite. (ca 3-4 m/s)

Inlägg av ministry »

Nu kan jag ju ha totalt fel här, men brukar man inte räkna med +- ett par m/s mot tabellvärdena?

Du skulle kunna testa att kapa pyttelite på fjädern annars.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

rike

Inlägg av rike »

Låt bössan stanna sin "cykel" vid uppspänt läge för fjädern, låt stå en månad, sen har du sänkt hastigheten..

grimm

Inlägg av grimm »

Har VSAF så löjligt tighta toleranser att de inte tillåter en avvikelse på 3-4m/s? Det borde väl hamna inom felmarginaler ändå?

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Prova med lite olika kulvikter. Har varit med om att samma bössa hamnat över eller under cqb-gränsen beroende på vilken kulvikt man skjutit med.
<insert 'cool' one-liner here>

eXedit

Inlägg av eXedit »

grimm: Jo det får avvika... om det är nedåt.

ministry

Inlägg av ministry »

Eftersom det är en maxgräns torde väl en avvikelse inte vara "nedåt" utan bara över maxgränsen då en nedre icke finns.

Därav kan det inte avvika nedåt då allt under X m/s är accepterat utfall, och ev. avvikelser är över gränsen.

/министр
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar