Jepp det är tänkt att shortstroka hela 2 kugg. Men frågan är vad jag får i utgångshastighet. Har dock några frågor angående shortstrokning.
Den första är som följer, finns det något man skall tänka på när man gör detta ingrepp eller är det bara att ta dremeln, kapa 1-2 kugg och stoppa tillbaka sector i boxen å sedan köra?
Min andra fråga är, om jag skulle vilja kompensera min förlust i M/S genom att sätta i en något starkare fjäder typ 110-120. Kommer jag förlora det jag har tjänat i ROF genom shortstrokningen om jag trycker i starkare fjäder? För jag är väldigt nöjd med hur långt den kommer just nu, visst jag kan satsa ytterligare lite på hopen för att få den ännu bättre och komma ikapp den vägen men om man bara rent teoretiskt sett tänker på fjäder vägen, hur skulle det sluta?
Mvh
Dream Army Lightweight Piston. Tips vid Shortstroke.
Re: Dream Army Lightweight Piston. Majs el Bajs?
Drakon Yastreb
Re: Dream Army Lightweight Piston. Tips vid Shortstroke.
Du tappar väl alltid en del rof antar jag men då sectorn är obelastad går såklart hela systemet avsevärt många gånger lättare så du ligger fortfarande en bra bit på plus om du väljer att byta till en starkare fjäder, tror inte det är något att oroa sig över. Du kan även slipa bort de tänder på pistongen som iom. shortstroke på sectorn inte kommer att användas, de sista 2 i ditt fall bör du klara dig utan, detta för att få ner vikten ytterligare på pistongen, det besparar din pick-up tooth en hel del slitage. Tänk på att shimma boxen efter bevel-pinion också om du inte har gjort det, finns en hel del guides på internet, löper den fritt i alla led får du generellt lite bättre rof och såklart mindre slitage och oljud.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
Re: Dream Army Lightweight Piston. Tips vid Shortstroke.
Sweet då var det som jag hade tänkt mig att göra. Skall bara få hem ett sector clipp så den hinner med att mata upp boll med, det går lite för fort för den att hinna med på 11.1V. På 7,4V så går allt skit fint än så länge iaf, lång och fin kulbana men vid 11,1V så hinner inte bössan med och kulorna dalar typ direkt och inte alltid det kommer upp boll men ett sector clipp borde väll lösa mitt lilla problem.
Kollade upp detta "bevel pinion shimm" fenomen med, fan låter ju riktigt smart! Bara att sätta sig imorgon på sin lediga dag och shimma om hela boxen då
Kollade upp detta "bevel pinion shimm" fenomen med, fan låter ju riktigt smart! Bara att sätta sig imorgon på sin lediga dag och shimma om hela boxen då

Drakon Yastreb