Blogg

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
ministry

Re: Blogg

Inlägg av ministry »

Jag tror att ni skulle behöva hitta en nisch inom airsoft ni kan skriva om.
Nu pratar jag för mig själv förvisso, men "Jag har köpt ett nytt gummi, det är nice" finns ju att läsa precis överallt - jag hade uppskattat en nischad och intressant blogg (även om jag måste erkänna att bloggen som medium sällan faller mig i smaken, om det inte håller en riktigt hög kvalitet).

Ni som spelar svenskt skulle ju exempelvis kunna hålla ett vakande öga på Försvaret AB och försöka omsätta dess handhavanden och övningar, och så vidare, till airsoft?

Kanske kan ni allt om hur man får en perfekt kulbana och kan bidra med sådan information på ett intressant och tydligt sätt?
Kanske har ni massor av tips och kunskap om hur man bättre integrerar lajv och rollspel med airsoft?

Ska man recensera, skriv gärna långa beskrivande inlägg om varför vapen x är bra. Hur är finishen jämte dess riktiga respektive? Vad finns i samma prisklass? Vad gör ju denna pryl sämre än andra? Att skriva "Den här är bra, jag är nöjd, köp den" utan vidare förklaring är totalt ointressant i mitt tycke.

För mig är det klart mer intressant än generella inlägg som mest handlar om egen person och alltför subjektiva inlägg som mest är intressant för författaren än för andra. Problemet med bloggsfären generellt är ju att den är oerhört fokuserad på egen person och åsikter istället för något som faktiskt är av intresse för de tilltänkta läsarskarorna, exempelvis nyheter, analyser och diskussioner kring olika ämnen.

Vill återigen poängtera att jag inte kritiserar, utan vill ge tips. Ovanstående är inget som ni gör eller inte gör utan är bara mina tankar kring hur en framgångsrik blogg skulle kunna se ut.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Schultz

Inlägg av Schultz »

5224: Jag syftade på sättet texten är skriven, inte innehållet.

Exempel är tex att skriva sååååå, mycket smileys och mycket särskrivningar
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Kvarnen

Inlägg av Kvarnen »

Värt att tänka på är: Vad är syftet? Nu påminner det mest om längre Facebook-statusar.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

kreator skrev:Anti-blogg sedan tidernas begynnelse. Lycka till med "bloggandet".
Ja, usch. Bloggar tycker jag inte om.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Xona

Inlägg av Xona »

Ni alla som inte tycker om bloggar kan ju hoppa till nästa inlägga och skita i all läsa bloggen istället :P Vi vill ha feedback inte veta att ni inte gillar bloggar.

Annars tack till er andra som har gett konstruktiv kritik! :)
http://derpairsoft.blogg.se/ Min och shepherd Blogg! :D

Grim

Inlägg av Grim »

Suck. Anonymiteten i internet har verkligen suddat bort vanligt hyfs, de är fanomej sorgligt.

Bra jobbat med bloggen, ser fram emot fler inlägg.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Xona skrev:Ni alla som inte tycker om bloggar kan ju hoppa till nästa inlägga och skita i all läsa bloggen istället :P Vi vill ha feedback inte veta att ni inte gillar bloggar.

Annars tack till er andra som har gett konstruktiv kritik! :)
+1

Ge boyzen lite cudos istället..... Här är vi väl alla kamrater!

MRV

Inlägg av MRV »

Håller med grim faktiskt!

Skit i grammatiken. Avancera med inlägg! Roligt att läsa :)!
Feedback = 90% kritik kan ni ju räkna med från ass! :p
Senast redigerad av 1 MRV, redigerad totalt 0 gånger.

MrK

Inlägg av MrK »

Kul att läsa!

Hoppas bara det kommer upplevelser från några storspel mercs, bockaby, farmen, berget mfl!

Då "spel" än så länge var tomt

Keep it up!
inga skott är det bästa

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

kräver inget då jag inte är den positionen att göra det . Hata om ni så vill men var iallafall konstruktiva , lätt att spy galla över andras kreativitet ...men glöm inte bort att dom gör det för sig själva och er.. tycker ni inte om formatet, skrivsättet, inläggen eller något annat ..försök att påverka det istället ?

jag tror att det här formatet kommer passa för att nå en massa som kanske har ett intresse men inte tagit tag i spelandet, vi ger det lite tid så hittar ni er nisch ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar