Den gången jag pangade en annan spelare var för ett par, tre veckor sedan under ett söndagsspel. Spelet började lida mot sitt slut och jag, min brorsa Rick och en tredje spelare som heter Tim var de enda som var kvar. Rick och Tim beslöt sig för att köra ett sista 1 on 1 spel medan jag stod och packade ihop allt mitt skit. Jag beslöt mig för att jag ville jävlas, plockade fram pickan och smög mig ut på spelbanan på jakt efter någon av de andra två. Jag hörde skjutande en bit fram och fick snabbt syn på Rick som sköt upp mot ett av husen som finns på området (ej bebott!). När jag hörde att Tim var fokuserad på att skjuta tillbaka mot Rick tog jag mig runt och smög in i huset. Väl inne beslöt jag mig för att avvakta nedanför trappan som leder upp till 2a våningen där Tim befann sig. Jag hörde hur dörren ut mot trappan öppnades så jag gömde mig bakom en dörr och väntade på att han skulle gå förbi. När han gått förbi mig går jag upp bakom honom, sätter pistolen mot sidfläsket och säger "Pang!". Hade inte hjärta att bränna av ett skott där.
Han blev så klart skiträdd, och jag lät honom spela vidare mot min brorsa då jag ansåg att my work was done.

Gången jag blev pangad var på Malmö Airsofts bana, Horsabacken.
Jag stod intill ett av plåtskjulen när motståndarlaget försökte ta sig in i "byn". Jag var helt fokuserad på att täcka mitt hörn av byggnaden att jag inte såg hur en av motståndarna tog sig in i skjulet, klättrade upp på 2a våningen och kikade ut. Jag hörde bara "Pang" och vände mig om, och där stod en jäkel och siktade rakt mot mig. Det var ca en meter ifrån mig och jag var jäkligt tacksam över att han valde att inte skjuta!
Jag är ganska kluven när det gäller "pang-regeln" i allmänhet; görs det på "rätt" sätt (som ovan, i min mening) är det kanon, men när folk använder den för att kunna rensa rum eller panga någon på tio meters håll genom ett buskage blir det jävligt löjligt. Alla som spelat airsoft VET om att det gör ont ibland, även om skottet är "OK", och kan man inte ta det så får man välja en annan hobby.