Avancerad krigssimulering?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
cousteau

Avancerad krigssimulering?

Inlägg av cousteau »

Jag är helt oerfaren med krigssimulering förutom enstaka omgångar med paintball under 90 talet. Jag har fått intrycket av att det finns vissa som kör olika teman som 2:a världskriget, sniper, Swat osv. Min knäppa fråga är då om vissa vapen klarar dykning så det går att köra attack dykare simuleringar med möjlighet till direkt eldgivning efter uppstigning ur vattnet.

Roughly

Re: Avancerad krigssimulering?

Inlägg av Roughly »

Gasvapen skall klara detta. Även AEG har jag läst ska vara okej, men det är inget jag är helt säker på eller kan förklara hur det funkar. ;)

EDIT;
Här är en tråd där detta tas upp:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=19&t=934
Senast redigerad av 1 Roughly, redigerad totalt 0 gånger.

JensBond

Inlägg av JensBond »

Jag kan ingenting om gasvapen, men AEG har ju en massa kugghjul och andra mekaniska inne i sig. Men kan gissa att gasvapen är rätt så simpelt byggt, om det kommer in lite vatten eller liknande och stör så skjuts det kanske bara ut. =D
Jag är 18 år jag lovar.

cornrocket

Inlägg av cornrocket »

Batterier är ju känsliga de klarar ofta lite stänk men jag är osäker på ett dop... gas som sagt, men var noga med att torka så inget rostar oavset vapen :p

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

CTR EP3 Championship White, nuff said

cousteau

Inlägg av cousteau »

Tack för alla bra svar. Funderade på mest på om det vore möjligt att genomföra ett dyk under två timmars tid för att sedan kliva upp ur vattnet och börja skjuta. Inget att rekommendera kanske..

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Kanske inte det svar du vill ha.. Men någon form av dry bag som du öppnar innan du går till ytan?
CTR EP3 Championship White, nuff said

cousteau

Inlägg av cousteau »

Det blir svårare med en taktisk uppstigning när man dry-bag:-) men annars är det ingen dum idé

Finnen

Inlägg av Finnen »

Du bör tänka på att till skillnad från riktiga vapen så räcker det inte med att dra tillbaka manteln ett par centimeter för att få bort vatten från pipan.
Innerpipan och hopup-huset kommer att vara fullt av vatten vilket kommer att försämra räckvidd och precision bortom vet och sanns (specielt om du ska ha den under vatten i 2h).
Magasinerna inkl. kulorna kommer att vara genomblöta vilket försämrar matningen och använder du därtill GBBR, även med co2-mag så kommer det bli problematiskt att få bössan att cykla korrekt.

As-vapen är inte designade att dykas med, dom är inte lika driftsäkra som riktiga vapen och tom. magasinerna kräver i många fall mer vård än en genomsnittlig äkta magasin för att fungera korrekt.
Hur hardcore det än känns att dyka upp ur vattnet med bössan i högsta hugg och meja ner motståndarna så är det inte varesig praktiskt eller effektivt i den här hobbyn om man inte tänker på att bössor och magasin inte lever upp till den standard som krävs.

Om du ska dyka, köp en dry-bag där du bär all känslig utrustning och smyg istället på FI, då har du iaf minskat risken för att vapnen kommer att strejka vid användning.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

cousteau

Inlägg av cousteau »

Tack finnen! Om jag ska deltaga i framtida simuleringar får det bli utan min rebreather och på torra land:-)

Skriv svar