Hej, jag har ett problem.
Jag har köpt en Jing Gong G36K med RAS och ljuddämpare http://shop.ehobbyasia.com/aeg/china-ae ... 608-7.html
Jag vill använda M4-magasin i den och köpte då denna http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... aptor.html
Problemet är att den passar inte till min bössa, finns det två olika typer av G36-magwell eller vad är problemet? Dels så är den här magwellen lite för bred men det stora är att röret som sticker upp inte får plats någonstans då det är ett rör som går ner från från hop-huset.
Min fråga är då om det finns en magwell att få tag på som faktiskt passar till min eller om jag absolut måste modifiera den jag har
Problem: M4-magwell till G36.
Re: Problem: M4-magwell till G36.
Hade samma problem med min JG G36c och BattleAxe. Slutade med att jag köpte, om jag minns rätt, en konverterare av märke Classic Army som funkade.
<insert 'cool' one-liner here>
Kunde inte hitta en CA som ser ut som den jag ska ha.
Min verkar ha en annan magwell än G36C
Min verkar ha en annan magwell än G36C
Det kan vara så att de kopierat designen på SRCs hop up-hus. I det fallet har du tre alternativ, antingen byter du hop up-huset till ett standard G36 (utan rör ner från hoppen) eller så letar du en M4 mag well som passar SRCs G36:or, eller sista (och billigaste) modifierar din mag well så den passar ihop med ditt hop up-hus.
Antagligen går det att helt sonika fila ner röret som sitter på mag wellen tills det passar ihop med röret från hop up-huset. Jag har för mig att jag läste om någon som gjorde detta tidigare, men det kan ha varit på gamla forumet.
Edit: Ja, det finns två olika varianter på hop up-hus till G36or. SRCs variant, och alla andras
Jag var inte medveten om att någon annan använde SRCs modell dock.
Antagligen går det att helt sonika fila ner röret som sitter på mag wellen tills det passar ihop med röret från hop up-huset. Jag har för mig att jag läste om någon som gjorde detta tidigare, men det kan ha varit på gamla forumet.
Edit: Ja, det finns två olika varianter på hop up-hus till G36or. SRCs variant, och alla andras

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.