Kan inte annat än hålla med Robe, och rätt använt kommer du ha stor fördel vs folk utan bildförstärkare när det blir mörkt, och även om andra med NV ser dig när du använder IR ser du även om de använder IR, och blir det för jäkla mörkt är nästan alla beroende av IR, själv tenderar jag använda olika typer och mängd av IR rätt mycket och då har jag spelat med allting från Gen1 kaskad till Gen3or, men där kommer speltaktik samt val av taktik och taktisk användning av ljus in.
Mina åsikter med tanke på hur jag själv hade velat ha det kommer nedanför, bara så du vet varför jag rekommenderar det jag gör.
Rent praktiskt sett kommer du troligen inte se jätte mycket skillnad mellan 3W 850nm på vapnet och 1W 850nm den lilla ficklampan moddade från clas ohlson, det är för närma varandra i ljusmängd när man snackar bildförstärkare även om givetvis fokusering påverkar. Men ja, den där 850nm 3W lampan kommer fungera "ok", och med det menar jag att den kommer ha en rätt trevlig ljusbild med rätt bra ljus mängd för din bildförstärkare och användning.
Skulle rekommendera denna modellen av lampan istället i kombination med ett lämpligt IR filter inmonterat. Extra 6V lampan är trevligt för om de inte ändrat något så har den en 9V lampa original för att klara laddningsbara CR123 som har högre spänning än vanliga 3V CR123, så kommer du inte använda laddningsbara är det bara att skruva isär och byta lampan så får du lite starkare ljus.
http://www.ebay.com/itm/UltraFire-WF-50 ... 27cb8970f5
Ett sådant här IR filter kan du skruva isär och sätta in framför lampan om du ändå byter glödlampan. Var lite försiktig med filtret dock, för det är i glas och kan givetvis spricka. Det finns plastfilter att köpa och kapa till men mer jobb osv.
http://www.ebay.com/itm/28mm-760nm-Infr ... 414b70f70f
Den kombinationen är inte dyrare än den kompletta LED lampan du länkade till, och jag har själv gjort en sådan kombi innan med en 850nm filter med bra resultat som jag sålt efter lite tester, men med tanke på du har en gen1+ kommer ett 760nm ge dig mycket bättre ljusmängd, vilket är vitsen med lampa för vapen användning.
En PEQ låda av någon typ med en IR laser samt något mer smalare och mindre mängd IR belysare är som jag skrivit i andra trådar mycket praktisk, och du kan säkert modda den där PEQ16, vet andra som gjort det även om jag inte själv kollat i just sådan låda, och den där lilla IR lasern är mycket praktiskt och lämplig för din användning, det lilla formatet gör den enkel bygga in och den är redan i komplett hölje med styrelektronik för 3V. Den lilla inbyggda IR LED är troligen en vanlig ofokusera 5mm 850nm och du lär nte ha jätte mycket användning av den, men du kan ju prova använda den först under olika ljusförhållande, men tror du kommer vilja byta till en 1W 850nm powerled om du kan få plats med det och fokusera den ok för din bildförstärkare. Tänk bara på lite kylning av powerled samt rätt motstånd för strömbegränsning.
Jag hade själv nog behållit den inbyggda IR lampan i din NV, ev satt i en 1W 850nm powerled för att dämpa den svagt lysande röda signaturen, men det jag definitivt hade gjort då är att modda Vipern så den kunde tänds och släckts separat från bildförstärkaren, men det kräver moddning och jag vet inte hur villig du är att göra det. Själv förverkar jag snabbt garantier mm även på rätt dyra saker men långt från alla är sådana.

Annars rekommenderar jag att ta väck inbyggda och prova dig fram med någon separat som andra länkat till eller annan lösning. Tips är att vänta med det tills du skaffat vapenlampa och PEQ så du kan prova vilket ljus de ger.