Hjälp montera Killflash på Micro T-1

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Myt4z

Hjälp montera Killflash på Micro T-1

Inlägg av Myt4z »

Hej,

Har ett sånt här sikte:

http://www.strikerairsoft.se/sikten/rod ... black.html

Och har igår fått hem killflash till det som ska skruvas på framtill. För att kunna skruva på det måste den nuvarande "ringen" skruvas av. Jag behöver hjälp med hur jag ska skruva av den nuvarande "ringen"? Är det bara ta polygrip? Känns som det kan skada ringen vilket jag helst vill undvika. Finns två små hål i framsidan på ringen. Ska man använda dessa på ngt vis?

Tack på förhand!

Gwlyddyn

Re: Hjälp montera Killflash på Micro T-1

Inlägg av Gwlyddyn »

Var har du fått tag i killflash till det siktet?

Använd en sån här:

Bild

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Tack, får fixa en sådan och pröva!

Det är hemligt;)

Nej, men hittade denna lilla rackare på Ehobby...

http://shop.ehobbyasia.com/g-p-t1-scope-killflash.html

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Trevligt!

Har ju fått två Micro T1 sönderskjutna.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jasså? Oturligt!
Har hittills inte fått någon träff på mitt sikte. Men tänkte att det kan vara en bra förebyggande åtgärd:) Gäller bara få på det oxå!

6 oktober 2012, 17:22:

Nu har jag införskaffat sådant verktyg och försökt lossa ringen. Dock har jag inte lyckats då det sitter stenhårt. Har lyckats slita ut dom två hålen som man kan använda sig av. Är det någon som har detta sikte som faktiskt lyckats få bort ringen eller är den limmad?

kungaron

Inlägg av kungaron »

Tja.

Jag har ett likadant sikte som du kanske minns (Patrik, vi ses ibland på skeppis)

Ska kolla ikväll om jag lyckas.

Återkommer ;-)

kungaron

Inlägg av kungaron »

Tja.

Jag har ett likadant sikte som du kanske minns (Patrik, vi ses ibland på skeppis)

Ska kolla ikväll om jag lyckas.

Återkommer ;-)

24 oktober 2012, 20:43:

Måste fråga, har ditt sikte en innergänga i siktet ? Mitt har det. Antar att killflash:en har en gänga som gör att du kan gänga i den i siktet? För om man kollar på bilden från länken, så ser den ju bara dit gängad/monterad ut. Den del du vill ha bort sitter ju kvar om ma tittar noggrant.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Tjena!

Visst minns jag dig:)

Svårt att se om det har innergänga eller ej. Men vad jag trodde var att man kunde skruva bort den yttre ringen, och därefter skruva dit killflashen. Men mitt verkar limmat. Killflashens diameter är dock för stor för att montera inuti den där ringen. Därför jag undra om man kunde ta bort den för att sedan montera den... om de va så du menade?

edit, jag ser alltså ingen gänga om ja har ringen ditsatt. Utan har förutsatt att man skruvar bort denna och skruvar ditt kf.

kungaron

Inlägg av kungaron »

Jap jag menar om du har gänga i den ring du vill få bort. För det har jag. Så det ser ut som den är förberedd för att kunna bara gänga på en killflash.

Jag köpte denna modell från Striker --> http://www.jkarmy.com/eng/magento/eleme ... -5031.html

Vad har du för gänga på killflash:en? Dvs millimetermåttet

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Ser inte ut att vara av samma typ som jag har. Din ring ser annorlunda ut dessvärre. Så jag tror helt enkelt jag inte kan montera på KF på detta sikte.

Skriv svar