Co2 Pistols hjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
NaNooK

Co2 Pistols hjälp

Inlägg av NaNooK »

Halloj.

nybörjare som man e så har jag en fråga.

har kollat runt på lite olika pistoler då.

men undrar hur de funkar med dessa Co2 pistoler.

vissa man läser om så står de att patronen sitter i magget,
betyder de att om man tex har 4 pistolmagg så sitter de en patron i varje? som sedan inte
släpper ut Co2 eller?

tacksam för svar.
o gärna tips på vad man ska leta efter

Necronomica

Re: Co2 Pistols hjälp

Inlägg av Necronomica »

du har patronerna i magasinen ja. och de går att byta när de är slut :) mitt tips är att gå ut på youtube och kolla där på pistolen du tittat på för de brukar visa hur man byter co2 då det kan variera från pistol till pistol :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

ok ok. tack. =) så maggen håller alltså gaspatronerna, men de håller tätt när man byter magg gissar jag på? eller ? dum fråga kanske.

tack ska kolla youtube.

Necronomica

Inlägg av Necronomica »

jadå, en co2 patron brukar räcka till ca ett och ett halvt magasin om du har blowback och typ 3 till 4 magasin om du inte har det :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

larseriklindstrom

Inlägg av larseriklindstrom »

Vill bara flika in med en pryl, CO2 pistoler har potential till mycket högre utgångshastighet än en gasdriven pistol. Var väldigt noggrann med val av CO2 pistoler pga utgångshastigheten, de flesta spelplatser har en gräns på runt 100m/s för vapen utan säkerhetsavstånd och pistoler har generellt ganska kass precision på långa distanser. Så bästa att välja en pistol som kronar max 100m/s om du vill få använda den i spel på korta avstånd.

ASG:s Sport 106 är ett bra exempel.
http://www.actionsportgames.com/view-pr ... PageID=211

Enligt ASG:s hemsida ska den göra 114m/s eller 1,3Joule. Jag får dock ut 1,6Joule ur den min bror köpte.

Så, vad du än gör. Kolla ordentligt upp (googla osv) vad det är du köper så slipper du ha en pistol i garderoben som du knappt kan spela med.
the_passenger@live.se
0700929963 (privat)
0727119044 (spelmobil)

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

Tack.

ja de va det jag funderade lite över. då jag hittade en pistol
http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... cle=G26tan
o läser man där så har den en utgångs hast på 150m/s o 2,4j.

men finns de olika typer av co2 pistoler? såna med patroner o såna man luftar upp en fast patron på??

på många så e hastigheten ca 107 m/s, o då e dom inte tillåtna på spel eller???

=)

4 oktober 2012, 13:00:

för i airsoft filmerna man sett så

byter dom ju bara mag efter mag.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Jag får fram en karbin, AEG, på den länken.

Pistoler är tillåtna även om dom gör över 100 ms, men saken är den att du då får ett säkerhetsavstånd. Dvs, inom detta säkerhetsavstånd får du inte skjuta med pistolen. Då många använder Aegs som gör över 100 ms, så vill dom då ha en pistol som gör max 100ms för att kunna använda den inom AEGns säkerhetsavstånd. Dvs, du får inte använda mainvapnet och drar då ditt sidearm ist.

Men det beror ju självklart på hur du tänkt spela med din pistol. Finns dom som har kraftigare pistoler och använder på avstånd, dock inget jag personligen rekommenderar.

Edit;

Finns sådana pistoler där du har co2 patronen i själva magasinet, sen finns det sådana där de sitter en co2 patron i greppet. På tex Co2 Revolvrar har du en Co2 patron i greppet då du inte byter magasin på samma vis på revolvrar.

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

tack,

såg de själv nu,

här e rätt länk

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=126171

inte för att jag var ute efter den pickan. men reagerade när jag läste om den.

men hur gör man då i tex spel om man kommer väldigt nära inpå, säger man bara PANG eller o den som sa de först vann duellen typ???
eller hur funkar det,
för om jag köper tex denna http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3831 så gör ju den 109m/s så kommer jag då få ett rekommenderat avstånd då på x antal meter med pistolen.

såg nämligen en film http://www.youtube.com/watch?v=Oo_BDuTn ... re=related ,

måste nog fan besöka något spel o se live hur allt går till o funkar

Necronomica

Inlägg av Necronomica »

pang regeln är olika beroende på vilken bana du spelar på :p

och sen är avståndet du får på dit vapen inte en rekommendation, det är en regel du FÅR INTE skjuta på någon innanför den gränsen.
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Titan

Inlägg av Titan »

NaNooK skrev:ok ok. tack. =) så maggen håller alltså gaspatronerna, men de håller tätt när man byter magg gissar jag på? eller ? dum fråga kanske.

tack ska kolla youtube.
Jag tror jag ser vad du försöker fråga:

När du sätter i en 12 grams CO2 patron i ett magg, så punkterar magget patronen och det går inte att ta ut den innan den är tom, alt. så förlorar man den kvarvarande gasen när man FÖRSIKTIGT skruvar loss den.
CO2 patronen är altså en del av magget och hänger med.
När folk säger att den räcker till 2 magg, så är det altså att du kan fylla på kulor i magget två gånger och skjuta.

En pistol bör, för att vara spelbar, absolut inte ha över 110 m/s utgångshastighet, då det oftast ör i tajta lägen man använder den som ett alternativ till en hårt skjutande eller klumpigt långt gevär.

Åk ut och titta och snacka lite med folk och kanske provskjut, innan du äns tittar på att köpa något. Blir bästa sättet att veta vad du vill ha.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Skriv svar