Fråga angående batterier!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
LinusNeuman

Re: Fråga angående batterier!

Inlägg av LinusNeuman »

Såg en bild där nån hade tejpat fast sladden i batteriet, det kanske hjälper, vet dock itne var jag ska tejpa, vet bara att den inte vill sitta, svårt att se var den tar emot, men det är svårt. Tror det är sladden, men vet itne vad jag ska göra så att den inte tar emot.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det där är inget helt normalt beteende trots att det kan vara trixigt att få i batterier fram i bössor så det är ganska svårt att ge dig ett svar. Hade jag haft bössan framför mig hade jag kanske kunnat avgöra vad som är fel, eller kanske till och med skrämma den till lydnad, men baserat på din beskrivning är det väldigt svårt (iaf för mig) att föreställa sig hur den är beskaffad.

Kanske en bild eller två kan skapa lite klarhet?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

LinusNeuman

Inlägg av LinusNeuman »

Kan fixa fram bilder om 5 minuter!

2 oktober 2012, 21:50:

http://imageshack.us/g/1/9790927/

Jag skulle kunna försöka filma när jag sätter ihop det imorn, och se om du förstår hur det ligger till då, annars kan jag nu inte göra mer än bilderna, och ska slagga om 10 minuter också! :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Ser sådär omedelbart ganska normalt ut. Det är rätt små toleranser men om du experimenterar lite med hur kablarna ligger och batteriets position borde det gå.

LinusNeuman

Inlägg av LinusNeuman »

Hmm.. Suttit ganska länge med det, men får väl trixa med det en stund till sen går jag o lägger mig, imorn får jag la filma o se ifall ni kan hjälpa mer, eller ifall jag ringer Cabom o ser ifall de vet hur den ska sitta.

EDIT: Vad jag än gjorde, så sitter den nu i alla fall. Fick ta i lite för den sista millimetern, men sitter gör den iaf.

3 oktober 2012, 20:29:

Vet vad jag gjorde rätt, jag la sladdarna på vänstra sidan istället för högra, för på högra så var vapnets egna sladdar ivägen.

3 oktober 2012, 20:30:

Idag var jag ute och sköt med den, himla fint vapen! Men ibland kommer det inga skott, antog att det var för att man fick snurra nere på magasinet lite så skulle det komma skott, men njae.

HUr funkar det egentligen? Hur ska jag använda det längst ner på magasinet som matar in kulorna? Ska jag mantla den på nåt sätt för att det ska komma skott?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Det du har är ett sk hicap. Det ska du dra upp fullt. Snurra på hjulet tills det börjar låta annorlunda. Då är klockverket helt uppdraget. Det är svårt att förklara men du märker det om du försöker. Du kan sen behöva dra upp det igen innan det är tomt.

Eftersom hicap ofta inte är tillåtet på större spel och skramlar en massa rekommenderar jag dig att skaffa midcap eller standardmagasin. De matar bättre, skramlar inte och ger lite extra realism. Till dem behöver du då en snabbladdare, även kallad BB-loader. MAG gör bra och billiga midcap som säljs i 8-pack. Såna har jag själv haft och varit helt nöjd med.

LinusNeuman

Inlägg av LinusNeuman »

Låter skit bra! Finns det sådana till Mp5?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Självklart. De finns till i princip alla modeller utom möjligen de mest ovanliga. MP5 tillhör de vanligaste, tillsammans med AR15- och AK-familjerna.

Jag hade inte nämnt det annars. :)

LinusNeuman

Inlägg av LinusNeuman »

Men hur kommer det sig att ett midcap magasin laddar bättre?

ohman

Inlägg av ohman »

Low och midcaps har en helt annan konstruktion än ett high cap mag.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar