Paracord skapelser. DIY

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Dark

Re: Paracord skapelser. DIY

Inlägg av Dark »

Mouse bungiecord det ska man kolla upp!

Knöt denna precis lite USMC, Coyote Brown och Svart

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5533_n.jpg

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Fick hem lite paracord i veckan. Det här har jag hunnit med än så länge:

"King Cobra" armband:
http://imageshack.us/a/img259/4937/img2 ... 103316.jpg

"Sling" till MK46:
http://imageshack.us/a/img528/3043/img2 ... 103414.jpg

"Lanyard"-ish:
http://imageshack.us/a/img204/5006/img2 ... 035541.jpg

Tyckte faktiskt det var lite roligt så nu är fler färger påväg!
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Lampknapp

Inlägg av Lampknapp »

Det där hårspännet som du gjort Helix ser för mig ut som en så kallad "turks head" och det ser riktigt snyggt ut :)

Jag har själv gjort en hel del grejer men tyvärr så har jag inte tagit kort på nått utav det än, men jag kanske kan fixa det och lägga upp några bilder har om nån dag eller två :P
"If I had the money, I'd be poor by now" -The Airsofter

Friendship is like peeing on yourself: Everyone can see it but it's only you who can feel the warmth that comes with it.

Helix

Inlägg av Helix »

man tackar man tackar :)

ja känner igen turks head , men kommer ihåg att jag sökte på "Celtic paracord mat" och följde de instruktionerna fast i lite mindre skala :P

har lite nya skapelser pågång bland annat grepp till min långbåge, måste bara få tag i paracorden först :P har bara lila o gult kvar! :P

EDIT: skapa inte ett nytt inlägg :P
detta är ju iofs inte paracord, blev inte som jag tänkte mig med paracord, utan hittade någon form av oklistrad gummitejp gillade resultatet.

BildBild
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Lampknapp

Inlägg av Lampknapp »

Tog ett litet tag längre än jag tänkt men här kommer ett antal bilder på en del av de grejer jag gjort (sorry för att det blir en sån lång post, men jag hittade ingen "spoiler" funktion).

Anledningen till denna idé är att jag hade köpt en 3 Point Sling men jag var tvungen att ha den i fästet på undersidan vilket gjorde att vapnet hängde uppochner. Detta till skillnad från en av mina polare som hade fått ett "spänne" som man fäste fram på siktet och eftersom jag inte hade nån så vart det en lite mer kreativ lösning :) (taget med mobil kamera)
DSC00021.JPG
DSC00027.JPG
Det nedan gjorde jag pga. när jag och några andra polare just skulle till att börja med airsoft och inte hade pengar just då så köpte vi varsin G17 springer, men för att jag skulle veta vilken som var min så tyckte jag det skulle kunna vara lite snyggt med paracord.
Solomon bar som märkning.jpg
Sen så har vi lite "experimentella" eller "test" som jag egentligen bara gjorde för att.
bild 1 nedan så har vi en s.k. "Crown knot bar" till vänster och till höger en s.k. "Snake lanyard".
Bild 2 ska föreställa "Drömfångare", men jag tyckte inte den vart så himla bra (man ser inte "felen" på bilden).
bild 3 så är det en blandning utav en "Monkey fist" "Snake lanyard" och en "Häng snara".
Både bild 4 och 5 är "Härj projekt" som helt enkelt bara är gjorda på skoj, bild 4 som ska föreställa en slunga är nått jag gjort från fantasin och är kanske inte så funktionsduglig, då jag inte kan använda sådana. Sen så är bild 5 bara en vanlig "Solomon bar" som jag gjorde till en ring av okänd anledning (för stor och klumpig för att ens användas).

(bild 1)
Crown knot och Snake lanyard.jpg
(bild 2)
Drömfångare.jpg
(bild 3)
Monkey fist 2.jpg
(bild 4)
Slunga.jpg
(bild 5)
Solomon bar som ring.jpg
Här är det bara helt vanliga nyckelringar gjorda utav "Solomon bars". Varav enbart den vänstra används, dom andra ligger bara och samlar damm tyvärr.
Solomon bar nyckel ringar.jpg
Till sist så kommer vi till, jag tror nog inte jag ljuger om jag säger, det drygaste projektet hittills. Detta utav att knuten jag använt ("Lanyard knot") är enligt mig aningen krånglig att få till och sen tids- och tålamods krävande att dra åt och få den hyfsat snygg, knutarna vart oftast lite fel eller vända åt fel håll vilket gjorde att jag hade ungefär en veckas mellanrum mellan varannan knut (dels för att jag inte hade tålamod då och var öm från en hel del andra kors)... Jag har även gjort ett likadant kors som detta fast då lämnade jag två utav trådarna kvar och gjorde det till ett halsband på begäran av en polare.
Kors.jpg
Och på tal om kors, så gjorde jag en gång ett utav crown knot, som finns på första bilden under test projekt, åt min farfar, som är/var prost i Örebro, när han fyllde år. Tanken var att han skulle kunna ha detta kors i fickan eftersom det är mjukt (till skillnad från trä xD). Detta uppskattade han väldigt mycket visade upp det för sin församling vilket ledde till att det var fler som ville ha sådana. Han ringde då upp mig (om jag inte mins fel) och ville att jag skulle göra så många som jag orkade göra. Så jag tog och knöt ihop ca 7-10 stycken som han tog och sålde för 150kr styck (han som valde priset). Det var detta som gjorde att jag var så öm i fingrarna när jag skulle göra korset ovan.

Det var nog det mesta som jag gjort, kanske har glömt en eller två grejer eller så har det bara temporära saker som knutits upp eller tagits bort.
"If I had the money, I'd be poor by now" -The Airsofter

Friendship is like peeing on yourself: Everyone can see it but it's only you who can feel the warmth that comes with it.

Skriv svar