Alla säger att inte börja med airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
SharpY

Alla säger att inte börja med airsoft

Inlägg av SharpY »

Varje affär säger att jag ska börja med paintball att det finns förgå spel för airsoft. Jag älskar milsim och känner jag får det utav airsoft bättre. Vad tycker ni? Ni kommer nog säga airsoft eftersom det här är airsoft Sverige xD men ett ärligt svar :)

harlekin

Re: Alla säger att inte börja med airsoft

Inlägg av harlekin »

För paintball är så jävla mycket roligare!

Nej, tycker det är ungefär lika kul. Men det beror ju helt klart på vad man är ute efter.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

PerceptIon

Inlägg av PerceptIon »

Väldigt dum fråga då det handlar helt om vad du vill ha ut av spelet. Om du finner speedball-paintball attraktivt så är airsoft verkligen inget för dig. Om du funderade på woodsball-paintball så är lär airsoft funka bra.

Är lite som att fråga om basket eller fotboll är bäst...

El_Gringo

Inlägg av El_Gringo »

har du några tidigare erfarenheter av airsoft eller paintball? Du kan ju hyra/låna utrustning och prova på före du köper egen utrustning :)

maximillian

Inlägg av maximillian »

Och svaren man får, dvs de du fått, linjerar nog med vad butiken du frågar säljer?

En Paintball butik, givet att du ska börja med Paintball.
Airsoft butik, tycker nog att du ska börja med AS.

Vore konstigt annars, dom vill ju tjäna pengar på dig.

Eftersom du frågar på ASS så borde väl folk tycka airsoft, annars hade dom nog hängt på ett annat forum ;)

SharpY

Inlägg av SharpY »

Det är en airsoft/paintball affär xD batalj i Örebro ^^ för jag älskar milsim som sagt och vill att det ska se så äkta ut som möjligt.

Purvins

Inlägg av Purvins »

Och där har du svaret, vill du att det ska se så äkta ut som möjligt - Airsoft över Paintball.

Hasrik

Re: Sv: Alla säger att inte börja med airsoft

Inlägg av Hasrik »

Paintball som milsim är nog ganska begränsat. Vet inte hur många sådana spel som anordnas i jämförelse med airsoft? Någon? Sen är ju airsoft helt klart smidigare (och billigare?) med tanke på ammo, vapen och drivmedel.

Har sett några "markörer" som ska försöka efterlikna riktiga vapen, men gastanken och bollådan gör att det faller platt och ser ut som en prototyp för bärbar luftvärmepump.

När det gäller personlig utrustning så skiljer det väl kanske inte så mycket. Frågan är bara om man vill låta någon kasta målarfärg på den... ;-)
Någon annan kan ju få prata om skyddsutrustning. Noll koll.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Efter att jag börjat med Airsoft så har Paintball totalt förlorat sin tjusning. Springa runt i fula kläder med något som ser ut som en skruvdragare med en burk bakpå? Hell no.

harlekin

Inlägg av harlekin »

Att se "rs" ut är knappast ett mål man har med paintball...

Sen så är färgen vattenlöslig.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Skriv svar