Det jag kan tänka mig talar emot är att det blir VÄLDIGT enkelt att helt störa ut någon, på grund av att man egentligen vet exakt vilka frekvenser din motståndare använder. Det finns ju bara ett fåtal licensfria kanaler, och jag kant änka mig att det är YTTERST få airsoftare i Sverige som lyckats få en egen frekvens registrerad.
Som sambandskunnig inom militär radio är jag rätt erfaren med kodord för frekvensbyten (så kallade "kicks"), men jag gissar att gemene man inte har lika bra koll på det, och att behöva hålla koll på kodord skulle förstöra spelet mer än det gav en kul extra svårighet. Därav är nog störsändning FÖR aggresivt för att vara ens LITE kul i spel.
Avlyssning dock är nog mer gångbart i spel. Dock kanske det finns gentlemannaregler runt detta, eftersom det just är begränsat antal kanaler man kan sända på? (Att hålla koll på om någon VERKLIGEN lyssnar eller inte på fiendens band är ju omöjligt att veta, därav "gentlemannaregler").
Observera nu att jag pratar om storspel. Jag tror inte det skulle funka ALLS på söndagsspel eller motsvarande.
Lite lösryckta tankar från en sambandstönt såhär på fredag eftermiddag. Kommentera gärna