Lipo krämar ur efter 30-40 min.
Lipo krämar ur efter 30-40 min.
Hej! Jag köpte ett sticktype lipo 7.4 för ungefär två månader sen.
Det har funkat super tills ett söndags spel för två veckor sen. Efter en halv-hel runda på 30-40 min spel så segar den ur helt.
Den har självklart fått ladda upp kvällen innan och den är inte svällt upp. Jag har även kollat om det är glapp men det är de inte heller.
Notera också att jag skjuter singel mestadels.
Någon av er som vet vad som kan ha hänt?
Mvh
Det har funkat super tills ett söndags spel för två veckor sen. Efter en halv-hel runda på 30-40 min spel så segar den ur helt.
Den har självklart fått ladda upp kvällen innan och den är inte svällt upp. Jag har även kollat om det är glapp men det är de inte heller.
Notera också att jag skjuter singel mestadels.
Någon av er som vet vad som kan ha hänt?
Mvh
Re: Lipo krämar ur efter 30-40 min.
Hur många mAh är batteriet på?
Hur många kulor sköt du ungefär?
Har du laddat upp batteriet igen och provat eller provat med något annat batteri som du vet funkar för att inte utesluta nått mekaniskt fel?
Hur många kulor sköt du ungefär?
Har du laddat upp batteriet igen och provat eller provat med något annat batteri som du vet funkar för att inte utesluta nått mekaniskt fel?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Semi drar mer än auto, per kula alltså. Hela mekanismen måste dras igång från stillastående varje gång man skjuter. På auto är boxen i rullning och mindre energi går åt.
Det är förvisso inte ett svar på frågan utan bara generell information. Upplever du att batteriet presterar sämre så kan det bero på en hel del olika saker. Det kan ha blivit skadat, din laddare kan vara dålig eller så förbrukar bössan av någon anledning mer ström än förut.
Det är förvisso inte ett svar på frågan utan bara generell information. Upplever du att batteriet presterar sämre så kan det bero på en hel del olika saker. Det kan ha blivit skadat, din laddare kan vara dålig eller så förbrukar bössan av någon anledning mer ström än förut.

1200 mah. Laddaren var av den bättre varianten.
Hur många kulor jag sköt? Ganska svårt att svara på faktiskt.
Batteriet laddade jag igen, spelade en runda på 30 min och så sluta den fungera som den skall.
Slutsatsen efter dessa småspel är att efter 30 minuter så går inte ens motorn runt.
Ska forska vidare på de där med skador eller om det helt enkelt är bössan som äter upp allt i abnormal fart.
Tack!
Hur många kulor jag sköt? Ganska svårt att svara på faktiskt.
Batteriet laddade jag igen, spelade en runda på 30 min och så sluta den fungera som den skall.
Slutsatsen efter dessa småspel är att efter 30 minuter så går inte ens motorn runt.
Ska forska vidare på de där med skador eller om det helt enkelt är bössan som äter upp allt i abnormal fart.
Tack!
Ungefär mellan tummen o pekfingret 300, 500, 1000, 1500 kulor?
Du kan inte se på laddaren hur många Ah den har tryckt i accet?
Du har inte laddat ur det för mycket gången innan? Man ska helst undervika att gå under 3V per cell på ett LiPo.
Låter bössan som den ska om motor och växellåda?
Du kan inte se på laddaren hur många Ah den har tryckt i accet?
Du har inte laddat ur det för mycket gången innan? Man ska helst undervika att gå under 3V per cell på ett LiPo.
Låter bössan som den ska om motor och växellåda?
-
som ovan sa. man ska absolut inte använda ett LiPo så pass mycket att motorn inte ens snurrar. när motorn börjar sega ens det minsta så är det dags att ladda. LiPo batterier tar skada av att laddas ur helt. däremot så med NiMh batterier så kan det i land vara bra att ladda ur dem :p
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Men ett relativt nytt lipo som används i 30 min ska ju ändå inte sega ur efter den korta tiden.
Det är väll inte motorn som segar ur utan batteriet så pass att motorn inte går runt. Så kanske det skulle stått. Jag har heller aldrig laddat ur lipot.
Det är väll inte motorn som segar ur utan batteriet så pass att motorn inte går runt. Så kanske det skulle stått. Jag har heller aldrig laddat ur lipot.
-
men om batteriet segrar så pass mycket att motorn inte går runt då är det så nära ur laddat det i princip går att komma utan att faktiskt ladda ur det helt.
hur mycket laddar din laddare med? och hur länge laddade du det?
hur mycket laddar din laddare med? och hur länge laddade du det?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Det kan inte vara så du har laddat ur det så mycket så din laddare inte laddade det?
Ta en multimeter och kolla spänningen till att börja med.
Ta en multimeter och kolla spänningen till att börja med.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Jag är benägen att gå på Harlekins ide, du har troligen redan laddat ur batteriet för mycket. Om det är fallet så är det nog bara så att du får kassera det och köpa ett nytt, kanske i kombination med en lipovarnare?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.