"Custombeställning" hos olika ÅF?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Plinker

"Custombeställning" hos olika ÅF?

Inlägg av Plinker »

Finns det några ÅF som är villiga att acceptera skräddarsydda beställningar, typ plocka bort saker ur paketet så att man kan få en liten rabatt (och kanske spara pengar på frakt också)?

Vissa ÅF verkar ju sälja "uppackade" reservdelar så för dem kanske det finns något intresse för det, och därmed kan göra något litet avdrag på priset.
Däremot känns det rätt tidsödande att maila alla ÅF jag känner till, vore bättre om någon här kanske har erfarenhet av det?

Vad jag menar:
Scenario 1, hyfsat vanligt skulle jag tro: Låt säga att jag vill beställa en GBBR med Co2-magasin istället för gas. Då jag inte vill ha gasmagasinet alls vill jag helst inte heller behöva betala (fullpris) för det.

Scenario 2: Jag vill beställa en bössa som har en jävla massa prylar på jag inte vill ha (typ "fel" handguards och sånt). Däremot finns det inget annat alternativ som passar bättre för vad jag har i åtanke.

I båda fall blir mitt pris reducerat men ej till den grad att ÅF inte tjänar pengar på att sälja de överblivna delarna billigare än deras nypris.
Skulle vara jävligt bekvämt för konsumenten, kanske osannolikt att någon går med på det men inte helt orimligt enligt mig, om ÅF i fråga sysslar med att sälja väldigt mycket reservdelar.

Tyckte denna frågeställning varken passade i info eller omdömen om återförsäljare, men om den ligger fel så ber jag om ursäkt.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Killen_med_skorna

Re: "Custombeställning" hos olika ÅF?

Inlägg av Killen_med_skorna »

Brukar ju oftast vara så att man köper in bössa och de delarna man behöver för sitt bygge, sedan kränger man av de delar man inte vill ha kvar på det här forumet alternativt andra forum.
I mitt tycke brukar det ändå vara så mycket "fel" grejor på befintliga airsoftmodeller, att man oavsett vad man tänkt bygga måste köpa nya delar samt kanske t.o.m modifiera delarna i slutändan. Verkar som att de flesta gör på samma sätt, och därmed tror jag inte behovet för dylik ÅF är speciellt stort...

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Du skulle snarare få betala mer för prylarna om ÅF ska behöva öppna prylar å byta ut saker etc etc.
Tidsödande i längden.

Som Killen här ovan skriver. Köp de delar du vill ha till bössan och sälj de överblivna.
Andrahandsmarknaden på AS prylar är rätt stor. :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Titan

Inlägg av Titan »

Frysen.nu bygger custom-bössor på beställning, med garanti på jobbet. Hör lite med dem.
Det kommer kosta dock.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det beror lite på vad det handlar om. Om en kund skulle köpa en CTW av oss och samtidigt köpte en motor eller liknande skulle vi eventuellt kunna tänka oss att ta överblivna delar som betalning för installationen. Handgrepp och liknande skulle däremot inte vara speciellt intressant eftersom de inte flyger av hyllorna precis.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar