Nybörjarfrågor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Wurger

Re: Nybörjarfrågor

Inlägg av Wurger »

Ja okej, tack så mycket :D

Hur är det med gas då? Kan man hålla igång med GBB (eller någon annan gas) längre än el rent generellt? Eller beror det på modell utav pistolen?

Jag har nämligen haft ögonen på http://www.rodastjarnan.com/airsoft-wel ... -gbb-16688 men vart lite skeptiskt gentemot gas då det känns som att el har längre skjut-tid så att säga.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det är äpplen och päron. Gasen laddar du i magasinen och det tar ett par sekunder. Så länge du har gas i flaskan kan du köra vidare direkt. Batteriet sitter i vapnet och när det är slut måste det laddas, vilket kan tar betydligt längre tid.

23 september 2012, 17:58:

Gas och -magasin är dyrare än el och AEG-/AEP-magasin. Gasvapen är i gengäld mycket roligare men kräver mer underhåll och är egentligen inte lagliga. Det finns några trådar i Allmänt om du är nyfiken på varför och vad det innebär.

CO2 är helt lagligt men ger i regel för hög utgångshastighet för närstrid.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Cyma's AEP ska vara väldigt prisvärda, Såg en video på youtube där en kille träffade en "huvudstorlekstavla" på cirka 30 meter. och inte typ ett skott han kunde bara mata kulor och träffa nästan varenda gång.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Twink: länka gärna den videon
CTR EP3 Championship White, nuff said

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wurger

Inlägg av Wurger »

Ah, såg den också, verkar även som SIG:en är rätt bra. Skjuter runt 900 skott/min.
Men efter lite övervägande ska jag dra till ett spel någon dag (förhoppningsvis nu på söndag) med en kompis och klämma på lite vapen, blir antagligen en Cyma AK då många har rekommenderat den.

Tack för all hjälp :)

Skriv svar