Bästa Semisnipern

caladria

Bästa Semisnipern

Inlägg av caladria »

Hej,

Om man ska bygga en riktigt bra jävla semisniper, spikrak träffbild, runt 155 m/s och snygg.

Samt den ska hålla, inte mycket mek med trasiga delar och bössras. Utan stabil pjäs.

Vad är det bästa man kan bygga då. Sen får den gärna ha en bra vikt, hanterlig mm

Necronomica

Re: Bästa Semisnipern

Inlägg av Necronomica »

p&j sr25 är en ganska lat början då den redan ligger på ca 150-155m/s direkt ur lådan :) bara köpa sikte, 11,1v lipo, hophus och pipa sen är den good to go ^^
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Eftersom du troligtvis kommer byta ut (nästan) alla delar intern så är mitt råd att välja den bössa du tycker är snyggast eller skönast att hantera.
<insert 'cool' one-liner here>

ministry

Inlägg av ministry »

Om du verkligen inte vill byta något och söker något som är 100% good to go ut ur lådan, går riktigt bra och klarar sig utan underhåll en mycket lång tid?

Real Sword, Snayperskaya Vintovska Dragunova, aka. SVD.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Om du vill bygga något själv, vilket kan vara mer tillfredsställande och en kul utmaning för vissa, så kan du göra det lätt för dig genom att välja något med en gearbox som är lätt att jobba med. Det blir lätt en hel del testande och och skruvande av gearboxen innan det blir bra så det är inte alltid jättekul med exempelvis en vanligt marui v2 box. Särskilt inte om man ska peta i en 150 fjäder upprepade gånger.
Lgt. Skalptagare

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

What Hammer said angående PTW. Håller för 150-trim ur boxen, som oftast chronar runt 155 m/s. Med en liten parentes, vilken är att modda PTW-hoppen lite för stabil kulbana.

hakke

Inlägg av hakke »

Håller med ministry RS SVD är bra direct ur lådan, om du vill snickra lite så kan du köpa en billigare cyma å byta lite delar.

frange

Inlägg av frange »

Du bör ju nämna hur mycket pengar du är beredd på att lägga ut, hittils har du fått förslag på bössor som kostar mellan 1500 och 15000kr (typ).
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

caladria

Inlägg av caladria »

Får tacka för allas förslag, prisbild runt 5000kr skulle jag tänka mig, SR25 ser jävligt nice ut, spelar inte med ryskt idag så tror dessa faller bort, även om jag älskar svd ;)

Kul att se att så många har sådan bra koll :) Någon som har ett direkt länk förslag på the best shit? :)

Har idag en g&g m14 med 650mm 6.01 pipa och nya kuggar mm. gör 152ms. Dock väger den bly och springa runt som semi attackerande sniper kan vara drygt. Den lämpar sig bättre för def tycker jag. Samt att om den rasar blir man ju rätt så ledsen för v.7 lådan är inte spec rolig.

Mvh

Max

Nixon

Inlägg av Nixon »

Sr25:an väger lika mycket som din M14, om du inte har en EBR.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar