Nybörjarfrågor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Bloodneed

Re: Nybörjarfrågor

Inlägg av Bloodneed »

jag tror att det bästa helt klart är att ta sig ut och titta hur det ser ut först och främst, fråga om ni får klämma och känna på vapenmodeller som atraherar er.. och bli inte mörkrädda för priset ..för merparten av karbinerna finns som kinakloner till en bättre prislapp, och merparten av kinaklonerna ligger nu mera på en bra prestationsstandard

vad beträffar val av vapen så är det väldigt individuelt. ska alla vännerna köra med pistol och det är enbart ni som kör, go for it!. pistolrundor är bland det roligare i vår hobby tycker jag personligen.
men vill ni vara med på söndgasspel där allt möjligt folk dyker upp blir dessvärre pistolen ensam föga efektiv.
en Aeg ger er möjligheten att få en rättvis bild av hobbyn och framförallt känslan av att ni kan påverka spelet. stirra dig inte blind på alla dyra super-bössor utan registrera dig för köp och sälj delen på forumet och försök komma över en beggangnad cyma ak med några magasin, ett par skyddsglasögon och någon billig rigg för magasinen så är du igång! ..har själv aldrig kört med full-facemask eller tandskydd men rekomenderar starkt att någon av dessa köpes, stått brevid folk när tänder har rykt och kännt precis varje gång att nä nu blir det tandskydd ..dessvärre så tycks jag ha något oidentifierat hjärnfel som får mig att glömma att jag ska inhandla det ;)

välkommen till hobbyn och hoppas den bringar er mycket nöjje !
CTR EP3 Championship White, nuff said

Wurger

Inlägg av Wurger »

Ja, tankskydd blir det nog definitivt för min del ^^

Blir till en början bara med polarna, men kanske börjar spela på riktigt någon gång i framtiden.

Tack för all hjälp :)
Senast redigerad av 1 Wurger, redigerad totalt 0 gånger.

Krille

Inlägg av Krille »

Priset för att driva och köpa AEG blir nog dock billigare än att köpa en GBB, gas samt något magasin till den, kostar ju några slantar.

Samt mycket driftsäkrare. Men om det är så ni vill köra så visst, kör på.
Välkommen in i hobbyn ;)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

När du ändå läser på kan jag rekommendera forumsreglerna. Speciellt delen om citat. Du hittar dem längst upp i alla forumsdelar, för enkelhets skull.

Välkommen till hobbyn och lycka till! :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Wurger

Inlägg av Wurger »

Ja okej, inte riktigt van vid det, är van att det är åt andra hållet ^^ Men alla forum har ju olika regler.

Tack så mycket :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Japp, jag vet. Vi är annorlunda på rätt många sätt i jämförelse med de flesta andra forum. Det gör det lite svårare att vänja sig vid men de flesta verkar gilla det när de väl kommit in i rutinen.

Välkommen, som sagt. Du får väldigt gärna ta bort citaten ur dina inlägg (edit) så slipper vi göra det. Det vore jag väldigt tacksam för. :-)

Wurger

Inlägg av Wurger »

Fixade det nu ;)

En liten fråga angående pistolerna, finns det eldrivna pistoler? Är det något bra?

Har kollat runt lite nu men hittar inga eldrivna pistoler (kollat listan med ÅF). Någon som vet var detta kan finnas?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Ja, det finns. Dels finns det EBB (Electric Blow Back) som är skräp, för att uttrycka det milt. Rena leksaker och ingenting som är spelbart men aningen kul att plinka med en sliten stund innan man tröttnar. Sen finns det AEP (Automatic Electric Pistol) som är en miniatyriserad variant av AEG skulle man kunna säga. De har ingen blowback och är därmed ganska tråkiga men helt ok spelbara. TM:s AEP:er (och eventuellt klonerna) har sjukt bra hopup vilket gör att de går långt och rakt trots ganska låg utgångshastighet (kring 70 m/s).

Så, sök på "AEP" så bör du hitta en hel del. Exempel: http://rsov.com/category.php?cateId=0&k ... tOrder=ASC och http://shop.ehobbyasia.com/catalogsearc ... q=AEP&cat=

(edit: TM MP7 och dess kloner är också AEP men står ibland listade som AEG)

AEP:er går att modda för att ta LiPo-batterier och det finns en del andra uppgraderingar att tillgå men de håller inte för speciellt tunga fjädrar, vilket är helt ok för pistoler eller små SMG IMHO.

Wurger

Inlägg av Wurger »

Tack! Fick lite mer klarhet på vad för olika varianter det fanns, trodde det endast fanns AEP.
Ska till Rödastjärnan i Göteborg imorgon och se om dom kan hjälpa mig lite.

Hur länge håller originalbatterierna? Hört att dom ska vara rätt kassa, är batteritiden baserad på tid eller hur mycket man skjuter med den?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Hur mycket man skjuter. Det är när motorn går som batteriet töms på energi. Iofs självurladdar NiCd och NiMh men det går väldigt sakta. Standardbatterierna är inte jättebra men en AEP håller heller inte speciellt bra för starka batterier så det är inte bara en nackdel.

Skriv svar