"lättmekad" bössa

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Welle

Re: "lättmekad" bössa

Inlägg av Welle »

Det här med vilka boxar som är lätt eller svårmeckade...
Alla boxar är nästan lika lättmeckade, om man vill ha reda på vad som är mest svårmeckat ( om det är det man vill undvika) ska man nog prata om hela meckandet. Tex scar som är otroligt jobbigt att trixa sig in i tack vare ambi eldväljarna, eller sig 55x som jag personligen inte gillar.. Ebr modellerna som tar en halv evighet på sig att ta sig fram till boxen. Skulle nog vilja säga att mina största hatobjekt är l85 modellerna, med sina muppiga eldväljar problem.
M249 är nog den smidigaste. Vfc ak modeller är också smidiga. Tm ak är bökigare än m4...
Jag tycker att vanliga m4 lower med gearboxfix är barnsligt enkla att ha o göra med. Magpul Masadans v2 är ännu enklare, sitter fast med totalt 3skruv, sen helt fri från lower.
Har nog meckat med alla boxar som finns plus en del special, har man tid så är inga vapen svåra att mecka, det gäller att arbeta systematiskt, har ibland fotat vart efter för att kommaihåg hur saker satt ihop.

Kom på nu att kart m14 är nog ett av det värsta skiten jag haft att göra med, o typ alla aps bössor
Lite finare, lite bättre

Karre

Inlägg av Karre »

Problemet är att jag inte lyckas plocka isär den trots att jag plockat ur alla skruvar, det äärmär jag försöker separera de två delarna som utgör kroppen som de inte vill lossna. Hur mycket våld ska man egentligen använda för att få isär själva kroppen på den?

Dum fråga kanske men skiljer det mycket hur lätt en m4 är att ta isär mellan tillverkare? Och är dboys M4:or enkla att ta isör? Annars så har ju min g36:a en V3 gearbox så annars kanske jag börjar med att meka lite med den och "övar" lite först då den verkar vara enkel att skruva med som ni säger.

Cpt

Inlägg av Cpt »

Knacka ut sprinten som sitter i stort sett ovanför avtryckaren.

Eller menar du gearbox halvorna?

Karre

Inlägg av Karre »

Den kan jag ha missat ja! Minns inte att jag tog ut någon sprint där. Nä jag menade i själva ytterskalet, har inte lyckats komma in till gearboxen än. Tack för snabbt svar!

Måste man ta bort eldväljaren innan man kan komma in i en g36:a?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Du bör kunna hitta videor som beskriver processen på youtube. Sök på g36 disssembly eller liknande. Annars finns mechbox.com.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Karre

Inlägg av Karre »

Tack för tipset! Hittade en grym video efter ca 5 sekunder! Märkte att jag hade angripet det hela från helt fel vinkel! Det

Det enda problemet jag upptäckte var att det satt en skruv baktill bakom kolven som höll fast gearbox och jag har g36:an med en annan kolv som inte går att fälla så jag måste komma på hur man kommer åt den lilla rackaren..

nosen

Inlägg av nosen »

Vad är det för en kolv som inte går att fälla?
Trodde alla G36:or hade fällbar kolv?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

De finns med M4-ish kolv också.

Skruven sitter inne i kolvröret. Du behöver en lång stjärnskruvmejsel.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Ta bort kolven (är den som på m4 så drar du handtaget neråt istället för att trycka det uppåt och drar sedan av den) så borde det sitta en skruv i kolvröret.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Det kan sitta en plugg för kolvröret där bak. Den brukar sitta med en liten insexa på undersidan.

Skriv svar