bullpup

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
KaXXeN

Re: bullpup

Inlägg av KaXXeN »

äh sluta lipa nu, visst de är itne smarta men vill man ha en en F2000 så är det inte mkt val o ärligt talat bryr jag mig inte så mkt om va de gör... karma är en bitch så de får säkert tillbaka förr eller senare.

Det är G&G som tillverkar F2000 så det är bra kvalité o just nu den enda F2000 bössan som finns på marknaden som är bra om man inte ska köpa JLS om de ens tillverkas mer.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Köp isåfall G&G:s icke-rebrandade F2000

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

AUG tycker jag. Den aboslut mest beprövade plattformen i listan, lättast att hitta delar till, har V3, osv osv.
Jobbar på Röda Stjärnan

thol

Inlägg av thol »

en f2000 är ju jäkligt frän men lika mycket över budget tuvär men en aug a3 är nått jag har kollat lite extra på

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Jag får väl slå ett litet slag för FAMAS då.
Medger att jag faktiskt saknar min gamla franska trumpet då och då.

Plastig som tusan, men rätt skön att hålla i och den gick rätt bra trots att den var helt original.
Min var ju en kinesklon, men en TM med precpipa i hade nog varit en mycket trevlig bekantskap.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

KaXXeN

Inlägg av KaXXeN »

om man kikar överallt så finns det inga rena G&G F2000 längrem vissa har kvar dem på hemsidan men G&G gör uteslutande åt cybergun.

De kom som egna först men försvann o kom sen tillbaka så cybergun & G&G har en deal iaf

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Det vi kan komma fram till är att det finns väldigt många olika smaker och att det i slutändan är upp till den som ska ha vapnet. Jag tror du gör bäst i att spara lite mer pengar och sedan fara till en butik och "klämma och känna" vilken du faktiskt själv känner är bäst. Alternativt åka till en butik och känna för att sedan kolla i airsoftbörsen.
Någon som har några invändningar?

thol

Inlägg av thol »

tanken var väll om det fanns några att akta sig för eller om nån av modellerna har några vanliga problem

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Famas är en plastig jäkel som rasar isär i en halv miljon små plastbitar innan man kommer in till boxen. Därmed: Inte helt lättskruvad.

Någon skrev Tm Famas: "The gun that Tokyo Marui never intended to be opened".
Här är förresten Länken till guiden för det: viewtopic.php?f=127&t=1476

Version 1 boxar är väl lite si och så att få tag på upgrades till, men helt omöjligt är det inte. Jag har sett motorer och annat kraffs när jag surfat runt.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Wiggo

Inlägg av Wiggo »

Well, om det upplevs som ett problem kan väl sägas vara subjektivt, men AUG, ja jag har blivit så oerhört fäst vid mina!

Några av skälen är ju dessa:

Inget fippel med säkringsomställare mellan säkrat-, patronvis-, automat-lägena.
När man väl lärt sig så en rätt kvick och lätt omladdningsmanöver.
Lång pipa i ett förhållandevis kort vapen.
Förhållandevis gott om tillbehör och delar för moddning.
Förlåtande och lätthanterad gearbox i V3.
- Styrelsen VSAF - Click Me PLZ -
- PIRA 2012 -
Affärsredovisning

Skriv svar