AOR2

Sabre

Re: AOR2

Inlägg av Sabre »

I see, check. Då har man någotning att gå efter i alla fall. :)
Har ju en M4 med viking handguard, så man kommer nog köra med det.
Körde föresten inte Navy även med Mp7? Hörde det någonstans, men o-confirmat.

On a side note; rekommenderade butiker (utöver EBAY) som säljer AOR2 plag?
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

DEVGRU har setts med MP7. Huruvida den har spritts till resten av NSW låter jag vara osagt....

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

För att återgå till ämnet så finns det tre klonuniformer på Aor2 värda att nämnas, andra (så som Emerson osv) är bland det sämsta jag sett i färgväg. Fundera inte ens.

1. A-Two AOR2 Combat Uniform:
Bra "cut" och fantastisk färganpassning, tröjan är lite kort och aningen ljus i nyansen (detta är alltså den enfärgade delen av tröjan), så att stoppa ner tröjan i byxerna och få den att stanna kvar blir bökigt. Till det kan sägas att stretchmaterialet är mycket bättre än det spandextyg som återfinns på många andra klon-kitt. Med det går ändå bort eftersom materialet är av helt annat textur (mesh).
Största problemet är dock att färgen inte sitter ordentligt i tyget. Lossnar vid tvätt. Såhär såg mina byxor ut efter en OP på 24h, där medic-fickan varit emot:
Bild

2. Flash Force AOR2 (JK Army)
Ett standart "klonkitt" i klass med derivat från Allwin. Lite väl kort tröja även här. Dock är färgerna helt off vid jämförelse med riktigt Aor2. Alldeles för mossiga färger och någon svampig grön färg på tröjan:
http://imageshack.us/photo/my-images/577/001sfy.jpg

3. Toysoldier:
Gjorda på riktigt NYCO AOR2 och med riktigt bra färganpassning av tröjan som dessutom är lång likt originalet. Kostar däremot uppåt 350USD för hela settet och är lite svåra att få tag på. Det enda vettiga alternativet i min bok.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

viqs

Inlägg av viqs »

FFIs aor2 har jag direkt jämfört med crye aor2-tyg och det är slående samma likadant. Har också sett bildjämförelser på TS brevid Crye-byxor och TS diffar rejält. Det är nog så för att tygerna är olika batchar och/eller generationer av aor. I övrigt har du väldigt rätt, LeGradovic.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

Så det står mellan TS och FFI i slutändan eller?

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Allright, kan ju naturligtvis vara så att jag har blivit felinformerad. Men i min mening är det Toysoldier som gäller, killen som har stället (Kevin) är också riktigt bra att ha att göra med och hjälper en gärna om man skulle vara missnöjd med något. Man kan också få grejerna i Long-storlekar, för oss som annars måste köpa XL för att få rätt längd trotts midja på 34.

Edit: Har du en bild på "insidan" av tyget på FFI AOR2? Skulle gärna se om de fått färgen att blöda igenom bättre än A-Two.
The Ammunition Magician

-Task Force Insomnia

FreddyFourFinger

Inlägg av FreddyFourFinger »

I min bok är det TS som gäller.
Stretch och tröjmaterialet ser förjävligt ut på de andra kopiorna.
Inga problem med färgen när det kommer till tvätten heller.
You can't start a fire without a spark...

viqs

Inlägg av viqs »

TS är den bästa kopian, för de känns samma lika som Crye. FFI är klart tunnare i tyget men ändå en helt godkänd kopia. Ser man till prisskillnaden så får du nästan tre set FFI för ett TS. Vilket man väljer är upp till en själv, jag fick inte tag i TS när jag shoppade, så det fick bli FFI. Om jag skulle byta nu så blir det till Crye.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Det var som fan du... Trodde de skulle vara exakt samma.
Kan slänga upp en jämförelse mellan A-Two AOR2 och NWU AOR2 Gore-Tex (har inget riktigt AOR2 NYCO) så fort jag får tid!
The Ammunition Magician

-Task Force Insomnia

viqs

Inlägg av viqs »

Här är FFI aor2 och Crye 500d aor2-cordura. Taget med mobilkamera i glödlampsljus, inte jätterepresentativt....
https://dl.dropbox.com/u/6356973/2012-0 ... .55.33.jpg
Nedan är en bild i solljus.
https://dl.dropbox.com/u/12543397/Skepp ... 8576_o.jpg

Skriv svar