För att återgå till ämnet så finns det tre klonuniformer på Aor2 värda att nämnas, andra (så som Emerson osv) är bland det sämsta jag sett i färgväg. Fundera inte ens.
1. A-Two AOR2 Combat Uniform:
Bra "cut" och fantastisk färganpassning, tröjan är lite kort och aningen ljus i nyansen (detta är alltså den enfärgade delen av tröjan), så att stoppa ner tröjan i byxerna och få den att stanna kvar blir bökigt. Till det kan sägas att stretchmaterialet är mycket bättre än det spandextyg som återfinns på många andra klon-kitt. Med det går ändå bort eftersom materialet är av helt annat textur (mesh).
Största problemet är dock att färgen inte sitter ordentligt i tyget. Lossnar vid tvätt. Såhär såg mina byxor ut efter en OP på 24h, där medic-fickan varit emot:
2. Flash Force AOR2 (JK Army)
Ett standart "klonkitt" i klass med derivat från Allwin. Lite väl kort tröja även här. Dock är färgerna helt off vid jämförelse med riktigt Aor2. Alldeles för mossiga färger och någon svampig grön färg på tröjan:
http://imageshack.us/photo/my-images/577/001sfy.jpg
3. Toysoldier:
Gjorda på riktigt NYCO AOR2 och med riktigt bra färganpassning av tröjan som dessutom är lång likt originalet. Kostar däremot uppåt 350USD för hela settet och är lite svåra att få tag på. Det enda vettiga alternativet i min bok.