Fråga ang rödastjärnan!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dantheman

Re: Fråga ang rödastjärnan!

Inlägg av Dantheman »

Jaså? Jag har beställt ett antal luftpistoler och GBB airguns där och aldrig haft något problem med dem. 1 av 3 ggr slänger dom även in antingen 1000-2000 bra kulor,Tidningar och extra magasin. Oftast så stämmer inte alltid "det man hört" om andra sidor. Jag tvivlar inte på att rödastjärnan är en riktigt bra sida. Men deras frakt priser är löjliga. FÖ: Så tycker jag inte att beskrivningen till nybörjar delen följs riktigt. Men men, Jag har iaf fått ett bra nybörjar vapen till ett riktigt bra pris. 2100kr för G&G CM nybörjargevär med 2000 kulor och frakt! Så jag är mäkta nöjd iaf. 8-)

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

MaYAte: Nu handlade ju det hela om airsoftvapen och att det aldrig varit lagersaldofel på just dessa. Jag sa ingenting om hjälmar eller andra saker då dessa är helt irrelevanta i sammanhanget. Sen att lagersaldot är direkt kopplat till kassan stämmer, men det innebär inte att allt alltid stämmer.
Så.. Var det något mer? Är du så missnöjd kan du väl skriva det som ett omdöme eller ännu bättre! Ring innan nästa gång..

Tillägg. Frakten räknas ut baserat på varans vikt och om det går ner i en brevlåda eller ej. RSM följer alltså (iaf när jag packade) Postens tabell över priser för frakt som finns att se på deras hemsida.
Schenker är ibland dyrare, ja, men då kan man spåra paketet.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

thol

Inlägg av thol »

jag skulle bara vilja inflika att cabom är bra att ha att göra med ev egna erfarenheter

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

<-!
RapingBear: Shit va irriterad man kan bli...hahaha...du skrev även:

"Så står det att något finns i lager på hemsidan så finns det i lager i butik också"

så om ordet något har blivit synonymt med Airsoftvapen på senare dar så har jag missat de...
det är inte bara röda stjärnan som jag har stött på problem med just detta...
vet att de är i princip omöjligt att ha ett 100% lagersaldo jobbar själv inom just lager så...

men eftersom trådskaparen var tacksam för ALLA svar så svarade jag med min
erfarenhet av deras lagersaldo på hemsida vs vad som faktiskt fanns i butik...
och om man nu kan lyckas ha sån superkoll på sina airsoftvapen varför inte på resten av deras
sortiment...kanske om butiken inte såg ut som ett bombnedslag så vore de lättare...
->

inget ont om röda stjärnan så, dom har ett jättegott utbud på uniformer, prytlar osv
men rörigare butik får man leta efter...men de e mina 38 nedhuggna träd...

Rhino

Inlägg av Rhino »

jag har köpt majoriteten av mina kalashnikovs på röda, inga problem där. :)

fast jag är väll sån som gillar att klämma och känna på grejer jag köper.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Sa även att "Skit kan hända, ja, men den risken är inte stor." Det är inte ofta något stort försvinner, som en hjälm t.ex. Snarare ett hjälmöverdrag, en glowstick eller annan valfri pryttel. Så, du hade otur helt enkelt och det spelar ingen roll hur fin och städad en butik är, folk snor saker oavsett.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

MaYAte skrev:RapingBear: Jag va där för ett tag sen efter att kollat saldo på mich 2000 hjälmar på hemsidan...skulle finnas...
fanns de...NEJ...blev lagom glad eftersom resan dit och hem kostar typ 200 med pendel, tunnelbana osv, och tar mig typ 3 timmar totalt...
så jag det stämmer inte alltid kan jag ju bara inflicka då...
Jag har ingen erfarenhet utav butiken, men kan det vara så att dom sista gick åt medan du var i transit kanske?
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

A-Müller: De tror jag inte för att han i butiken kollade saldot när jag va där och det skulle finnas...men som sagt
det finns ju tyvärr ingen butik i princip som har 100% saldon...ville mest bara dela med mig av min enda erfarenhet av
deras saldo som tråden handlade om...

RapingBear: hahaha...vadå: "och det spelar ingen roll hur fin och städad en butik är, folk snor saker oavsett."
har väll inte sagt nått om lagerfel p.g.a stölder...jag sa däremot att det kanske är enklare att hålla ett bra saldo
om man har lite struktur i sin butik, inte att saker ligger på vartannat, överallt på golven och typ överallt...dels
är det lättare att göra snabbinventering vid låga saldon om det finns struktur...en del av problemet tror jag
är att kunder kommer in i butiken plockar på sig något som dom kan tänkas köpa, kanske går å provar
artikeln i provhytten eller bara går runt med den i butiken en sväng och sedan ångrar sig och ska köpa något annat...
när kunden sen ska lägga tillbaka den artikel som han inte längre vill köpa så vet man knappt vart man
hämtade den för att de ser ut som de gör, och man helt enkelt bara lägger den någonstans för att man
lessnar på att leta efter dess kompisar i röran...

men skit sak samma...du blev lite lessen för att du hade jobbat där och tog de lite personligt...jag fattar...
har som sagt aldrig sagt att Röda Stjärnan är en dålig butik på några andra sätt...dom har ett brett utbud av
saker och förutom att jag personligen finner deras butik lite rörig så har jag inget emot dom...men de e ju
vad jag tycker...

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Lol, att jag jobbat där gör inte att jag tar det personligt på något sätt. Alls. Men jag vet vad lagersaldofelen beror på, till skillnad från dig. Du vet inte hur butiken funkar, hur deras system funkar eller hur personalen jobbar. Alltså kan du inte uttrycka dig om det. Du är bitter för att dom inte hade din hjälm, go cry me a river. Jag håller med om att butiken är fullproppad med saker, men personalen vet vart saker och ting finns och man går ronder flertalet gånger per dag just för att säkerställa att inget ligger fel.
Så, jag säger det igen. Uttryck dig inte om något som du inte vet ett piss om :3

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

RapingBear:; återigen jag har väll inte uttryckt mig om något jag inte vet något om din lilla grin pelle...jag har bara sagt vad jag tycker...
hade jag vart så upprörd över hjälmen hade jag gått in och lagt en fet diss i deras återförsäljardel...vilket jag inte gjort-...
jag svarade bara på trådskaparens fråga angående deras saldosäkerhet...jag har väll inte pratat något om hur personalen jobbar,
hur deras saldosystem fungerar osv som du skriver...så vadå uttryck dig inte om nått du inte vet ett piss om...de har jag inte heller ditt lilla skaft...
jag har bara sagt att JAG tror att det är enklare att hålla saldosäkerhet i en strukturerad butik...lär dig läsa eller nått istället din lilla barbapappa...

Låst