Glock17 för närstrid?
Glock17 för närstrid?
Hallå!
Tänkte utöka min svenska utrustning med en Glock 17 för nära konfrontationer.
Idéen:
Jag går in i ett hus, ser en fiende på 10 m avstånd (kortare än mitt säkerhetsavstånd för mitt gevär) säger "Pang!" fienden tar inte träff och skjuter mig - Jag blir besviken.
Skulle vilja ha en puffra som är okej för inomhus konfrontationer så att man slipper detta problem.
Jag såg en WE Glock 17, men en polare sa att den var på tok för stark för närstrid osv.
Är det någon som har ett tips på en G17 med hög kvalitet som fungerar i dessa situationer?
/Valle
Tänkte utöka min svenska utrustning med en Glock 17 för nära konfrontationer.
Idéen:
Jag går in i ett hus, ser en fiende på 10 m avstånd (kortare än mitt säkerhetsavstånd för mitt gevär) säger "Pang!" fienden tar inte träff och skjuter mig - Jag blir besviken.
Skulle vilja ha en puffra som är okej för inomhus konfrontationer så att man slipper detta problem.
Jag såg en WE Glock 17, men en polare sa att den var på tok för stark för närstrid osv.
Är det någon som har ett tips på en G17 med hög kvalitet som fungerar i dessa situationer?
/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)
-
Re: Glock17 för närstrid?
Den ska väl ändå inte gå för hårt? Så länge den inte gör över 100 m/s är det grönt. Och sen kan du inte panga folk innanför ditt säkerhetsavstånd 

Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
Alltså jag vet inte hur din polare tänker men en WE G17 fungerar hur bra som helst i och med att den inte har överdrivet hög utgångshastighet.
Är du ändå tveksam så kan jag stark rekommendera KSC G17 har en sådan och är hur nöjd som helst och funkar till CQB.
Men vill du verkligen vara säker på att du får använda den i närstrid sä köp en TM G17, enda nackdelen är att de är lite dyrare och manteln är i plast men man kan uppgradera den med en metallmantel (allt beror på vilken budget du har att gå efter)
Är du ändå tveksam så kan jag stark rekommendera KSC G17 har en sådan och är hur nöjd som helst och funkar till CQB.
Men vill du verkligen vara säker på att du får använda den i närstrid sä köp en TM G17, enda nackdelen är att de är lite dyrare och manteln är i plast men man kan uppgradera den med en metallmantel (allt beror på vilken budget du har att gå efter)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Tack för era svar!
Ska först och främst läsa på ang pang-situationerna.
Och jag lästa om WE G17, missförstod lite ang gasändring för att få ner hastigheten på kulan osv... Har nu sett mer trimmtabeller och som Juveltjuven sa så ska jag försöka få ner den under 90-100ms. Då bör WE G17 funka
Tack
/Valle
Ska först och främst läsa på ang pang-situationerna.
Och jag lästa om WE G17, missförstod lite ang gasändring för att få ner hastigheten på kulan osv... Har nu sett mer trimmtabeller och som Juveltjuven sa så ska jag försöka få ner den under 90-100ms. Då bör WE G17 funka

Tack

/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)
WE's pistoler håller 100 gränsen så vitt jag testat. Jag skulle säga att för ditt ändamål duger en WE glock 17 alldeles utmärkt. Även om jag själv spyr galla över dom. Men för skjutande upp mot 20 meter så kör hårt. Billigt och funkar.
Ja, den är ju bara tänkt som backupvapen när min GF85a inte får avfyras.
Generellt så brukar de flesta GBB'er ligga runt 80-100 m/s med 0.20g i orginalutförande, vanligen är det 80-90m/s för att vara lite mer exakt.
Ligger ens picka på gränsen så kan man ju dessutom alltid testa med en svagare gas, så blir det mindre kräm i pickan.
CO2-drivna pickor kan däremot ofta gå bra mycket högre i kraft/utgångshastighet, så då är det inte bara att välja första bästa som ser tuff ut på butikshyllan. Men det finns ju ändå flertalet C02-pickor som är mer "anpassade" för CQB med mer lämpliga (låga) utgånghastigheter.
Ligger ens picka på gränsen så kan man ju dessutom alltid testa med en svagare gas, så blir det mindre kräm i pickan.
CO2-drivna pickor kan däremot ofta gå bra mycket högre i kraft/utgångshastighet, så då är det inte bara att välja första bästa som ser tuff ut på butikshyllan. Men det finns ju ändå flertalet C02-pickor som är mer "anpassade" för CQB med mer lämpliga (låga) utgånghastigheter.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Han har fel. Den håller sig med bra marginal under 1 joule.en polare sa att den var på tok för stark för närstrid osv
Ja, som sagt jag missförstod lite gällande gas-skillnader och Co2 och GBB osv..
Men tack för svaren, jag riktar min pengakanon mot WE G17
/Valle
Men tack för svaren, jag riktar min pengakanon mot WE G17
/Valle
Har en WE Glock 18, och den går utan problem under 100 ms. Har även en TM Glock 18 och skulle alla dagar i veckan rekommendera TM ist för WE. Men det är klart att priset blir lite högre, dock blir du inte besviken så som jag blev då jag fick min WE.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss