Hej!
Jag gör lite efterfrågningar åt en vän som kommer snart investera både tid och pengar i Airsoft.
Har läst ett par bra trådar men inte fått grepp på allt än.
Min vän tror sig gilla gas blowback GBB gevär.
Anledningen för att det låter, känns och verkar coolare än AEG.
Han verkar vara bestämd att modellen ska vara av FN SCAR variant.
Och jag antar att han kommer spela både inomhus/utomhus året runt.
Så det jag undrar är.
1. Är GBB vapen bra till året runt spel?
2. Finns det highcap magasin till dessa gasvapen. Magasin som har över 100 i kapacitet iaf.
3. Hur står sig GBB mot AEG prestandamässigt/spelmässigt?
4. Kvalitén på dessa vapen? Bra tillverkare?
Ni får gärna posta era erfarenheter och om jag missat någon viktig fråga så skriv.
Tack på förhand.
Edit...jag hoppas jag fått lingon rätt med förkortningarna. GBB = gas, AEG= Batteri/elektrisk.
Lite research...
Re: Lite research...
1. Dåligt i kyla.
2. Njet, inte vad jag vet.
3. AEGs går generellt längre och mer konsekvent i min erfarenhet.
4. GHK är bra, dålig koll på resten vad gäller GBBR
(edit): Frågan är om din vän inte borde köpa både en AEG (typ Dboys Scar, de är billiga - om det ska vara Scar det vill säga) och lägga lite mer på en GBBR, så får han möjlighet att spela året om och även känna vad han gillar bäst?
2. Njet, inte vad jag vet.
3. AEGs går generellt längre och mer konsekvent i min erfarenhet.
4. GHK är bra, dålig koll på resten vad gäller GBBR
(edit): Frågan är om din vän inte borde köpa både en AEG (typ Dboys Scar, de är billiga - om det ska vara Scar det vill säga) och lägga lite mer på en GBBR, så får han möjlighet att spela året om och även känna vad han gillar bäst?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Bara nyfiken... Varför reggar inte din vän sig på ASS och frågar själv? Istället för att vi ska förklara för dig som ska förklara vidare?? Bara nyfiken
Mina affärsredovisningar: http://www.airsoftsverige.com/forum/vie ... 121&t=3041
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
frågar åt en vän?
kom igen vännen det här är inte obskyr splatter djurporr du frågar efter 

CTR EP3 Championship White, nuff said
Han avskyr att kolla upp saker utan är mer lagd åt att handla utan eftertanke.Hälge skrev:Bara nyfiken... Varför reggar inte din vän sig på ASS och frågar själv? Istället för att vi ska förklara för dig som ska förklara vidare?? Bara nyfiken
Kan jag hjälpa honom att handla rätt prylar så gör jag det.
Sen är jag själv intresserad att veta mer om "sporten".
12 september 2012, 18:00:
Roligt på riktigtBloodneed skrev:frågar åt en vän?kom igen vännen det här är inte obskyr splatter djurporr du frågar efter

Om det är som du skriver, att du hjälper honom för att han är impulsiv så är du en bra vän 

CTR EP3 Championship White, nuff said
Jag har inte särskilt stor erfarenhet om just gbbr, men de jag har testat har varit... mjeh
rekylen känns knappt, så fort det blir kallare än 12 grader slutar de att fungera tvärt och de kräver en tankbil med silikon för att hålla tätt.
AEG's är billigare, magasin är billigare, de funkar årent runt, är enklare att underhålla och uppgradera, och rent prestandamässigt är de än aeg i samma prisklass som de sämre GBBR gevären avsevärt bättre.
jag tror din vän kommer ha betydligt roligare med en aeg scar som han kan spela med året runt.
rekylen känns knappt, så fort det blir kallare än 12 grader slutar de att fungera tvärt och de kräver en tankbil med silikon för att hålla tätt.
AEG's är billigare, magasin är billigare, de funkar årent runt, är enklare att underhålla och uppgradera, och rent prestandamässigt är de än aeg i samma prisklass som de sämre GBBR gevären avsevärt bättre.
jag tror din vän kommer ha betydligt roligare med en aeg scar som han kan spela med året runt.
American components? Russian Components? All made in Taiwan!
Ni kan ju alltid kika på en TM Scar recoil shock.
AEG som går fantastiskt bra, kickar ganska bra(electric blow back) och låter toppen
Kräver dock specialmagasin och är dyra i inköp.
AEG som går fantastiskt bra, kickar ganska bra(electric blow back) och låter toppen